x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Xenofobie sau prea multă grijă pentru clienţi? Ce prevede codul de etichetă pentru hotelierii din Marea Britanie

Xenofobie sau prea multă grijă pentru clienţi? Ce prevede codul de etichetă pentru hotelierii din Marea Britanie

08 Ian 2014   •   19:07
Xenofobie sau prea multă grijă pentru clienţi? Ce prevede codul de etichetă pentru hotelierii din Marea Britanie

VisitBritain, agenţia naţională de turism din Marea Britanie, care se ocupă şi de promovarea imaginii turistice, a emis un cod de etichetă pentru angajaţii din hotelurile acestei ţări în care personalul este instruit în legătură cu modul în care trebuie să se comporte cu turiştii în funcţie de ţara din care provin, informează CNN.

Codul are două secţiuni, "ce să faci" şi "ce să nu faci" în funcţie de naţionalitatea turistului. Sfaturile agenţiei britanice, însă, nu pun într-o lumină foarte bună anumite popoare, indicaţiile putând fi considerate, în unele cazuri, chiar xenofobe.

Iată mai jos lista cu "ce să faci" şi "ce să nu faci":

Ce să faci:

* Înţelege că indienii sunt persoane amabile însă au tendinţa de a se răzgândi foarte des;

* Asigură-te că turiştii din Rusia - o naţiune înaltă - sunt cazaţi în camere cu tavan înalt şi uşi spaţioase;

* Anticipează dorinţele turiştilor japonezi, chiar dacă nu le exprimă;

* Acţionează prompt când primeşti plângeri de la turiştii germani sau austrieci care pot fi direcţi şi pretenţioşi, chiar nepoliticoşi şi agresivi;

Ce să nu faci:

* Nu caza turiştii din Hong Kong în camere care au pat cu baldachin, pentru că cei superstiţioşi le asociază cu fantomele;

* Nu zâmbi şi nu face contact vizual cu un turist francez pe care nu-l cunoşti;

* Nu-i spune unui canadian că este american;

* Nu discuta politică cu un belgian;

* Nu spune "nu" direct unui turist japonez, caută o alternativă mai politicoasă.

Ghidul agenţiei naţionale de turism din Marea Britanie nu este primul care a stârnit nedumeriri din cauza implicaţiilor xenofobe. Anul trecut, un ghid similar pentru hotelierii din Franţa prevedea scurte descrieri ale pretenţiilor turiştilor, în funcţie de naţionalitate. Iată mai jos recomandările pentru angajaţii din turism din Franţa:

Americanii: Se aşteaptă la servicii prompte, personalizate. Vor ca personalul să vorbească fluent engleza;

Germanii: Vor curăţenie şi apreciază când li se strânge mâna;

Belgienii: Caută camere ieftine cu Wi-Fi;

Brazilienii: Le place contactul fizic şi vor să aibă la dispoziţie taxiuri;

Spaniolii: Apreciază lucrurile gratuite, iau cina între orele 21:00 şi 23:00;

Italienii: Le place să exploreze, le place să le fie lăudaţi copiii;

Japonezii: Le place să fie încurajaţi, nu se plâng, fac des plecăciuni;

Olandezii: Apreciază lucrurile gratuite şi accesul la internet. 

×