x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Achim Irimescu (MADR): Promovarea internațională a vinurilor românești trebuie să fie pe segmentul Premium

Achim Irimescu (MADR): Promovarea internațională a vinurilor românești trebuie să fie pe segmentul Premium

17 Noi 2013   •   16:12
Achim Irimescu (MADR): Promovarea internațională a vinurilor românești trebuie să fie pe segmentul Premium

Promovarea și intrarea vinurilor românești pe piețele internaționale de specialitate trebuie să fie exclusiv pe segmentul de vârf, Premium, iar dacă producătorii vor accepta prețuri în neconcordanță cu calitatea oferită, consumatorii de elită din străinătate îi vor ocoli, ceea ce le va afecta nu doar propria afacere ci chiar renumele vinului românesc, a declarat secretarul de stat în Ministerul Agriculturii, Achim Irimescu, informează agerpres.ro.

"Eu sper să ieșim mai mult pe piețele internaționale cu vinurile de foarte bună calitate, în primul rând cu soiuri românești, precum Fetească Neagră sau Fetească Regală, iar abia apoi să ne comparăm cu francezii la Pinot Noir sau Merlot. Un profesor universitar din Belgia, de agricultură, spunea că vinurile românești au o calitate cu totul deosebită, dar că pentru promovare ar trebui arătat că sunt excepționale însă este vorba despre altfel de vinuri decât cele franțuzești, italienești sau spaniole. E foarte important ca producătorii care au vinuri foarte bune să nu alerge cu orice preț după piețe și să-și aleagă strategia de preț adecvată", a spus Achim Irimescu.

În acest context, reprezentantul MADR s-a referit la vinurile bulgărești care au abordat piețe străine cu prețuri scăzute, sperând să le cucerească, dar au eșuat din cauză că au fost percepute de consumatori ca nefiind de calitate.

"Am la îndemână două exemple în care vinurile bulgărești de calitate au ales să intre în Belgia și Japonia pe segmentul de jos al prețurilor. S-au adresat însă unor consumatori pretențioși care atunci când li se oferă o sticlă la doar câțiva euro consideră că au de-a face cu un vin prost și-l refuză. De aceea e foarte important cum ne promovăm vinurile în străinătate pentru că nu doar producătorul ar putea avea de pierdut ci și renumele vinurilor românești poate să sufere", a subliniat Achim Irimescu.

În legătură cu piața internă, Irimescu a menționat faptul că "practic, o parte din segmentul vinurilor de calitate este 'furat' de către cei care produc vinuri contrafăcute și foarte ieftine, iar Ministerul Agriculturii mai are de lucrat pentru a-i proteja pe producătorii care fac investiții serioase de cei care le fac o concurență neloială".

×
Subiecte în articol: vinuri romanesti vinuri