x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Afaceri de partid - Proiecte europene umflate cu 300%

Afaceri de partid - Proiecte europene umflate cu 300%

de Tiberiu Kiss    |    29 Noi 2005   •   00:00

Primaria Timisoara este in plin razboi civil. Grupurile de consilieri locali ai PD si PPCD au dezgropat securea razboiului in momentul in care s-au pus pe tapet discutii privitoare la "reabilitarea Pod Traian" si "armonizarea la standarde europene" a Regiei Autonome de Transport Timisoara. Fara acceptul Consiliului Local, Primaria Timisoarei a bagat mana in buzunar si a comandat, "unui grup de cinci specialisti independenti", un studiu "de rentabilizare si modernizare a activitatii RATT, in vederea armonizarii cu standardele europene". In mai putin de o saptamana, specialistii, desemnati de primarul Gheorghe Ciuhandu, au ajuns la concluzia ca regia de transport, aflata de zeci de ani in subordinea municipalitatii, se afla intr-un declin financiar iminent, inregistrand pierderi, numai pe 2004, de aproape 2 milioane de euro. Printre altele, pentru rentabilizarea activitatii RATT, expertii lui Ciuhandu au propus si desfiintarea postului de director comercial al regiei, ocupat de Maria Sarcan, vicepresedinte al PD Timisoara. De aici si pana la isterie, prin introducerea "studiului" pe ordinea de zi a Consiliului Local, in sedinta din 18 noiembrie a.c., nu a mai fost decat un pas.

CLICK PE IMAGINE PENTRU A MARI
Click pentru a mari
STUDIU. Reabilitarea transportului local, analizata si justificata dupa criterii fanteziste

ORZ LA GASTE. Cert e ca referatul intocmit de angajatii Primariei Timisoara si aprobat de Gheorghe Ciuhandu, care are la baza studiul realizat de "expertii europeni", este o bataie de joc. Asa cum a fost facut, referatul PMT nu face altceva decat sa ascunda adevaratele motive ale "armonizarii RATT". Documentul intocmit de subordonatii primarului Gheorghe Ciuhandu are, in total, doua pagini si sapte randuri dactilografiate, iar in 99% din continut bate campii, facand referire la tot soiul de declaratii adoptate de Uniunea Transportatorilor Publici din Romania. Mai mult, subordonatii primarului taranist Ciuhandu vorbesc si de "siguranta si de confortul calatorului impotriva actelor de terorism". Bataie de joc! Ar fi fost mult mai simplu daca edilul Timisoarei s-ar fi ridicat in picioare si-ar fi zis ca refuza sa mai asiste pasiv la licitatiile organizate si contractele incheiate de democrata Maria Sarcan, de la RATT, in favoarea altor PD-isti de marca din Timis, gen Dan Deac si Ludovic Zudor.

JOC IN DOI. Mai mult ca sigur, contribuabilul banatean nu s-ar fi suparat sa afle ca, de mai bine de opt ani de mandat al edilului Gheorghe Ciuhandu, firma "Zen Guard", apartinand consilierului PD-ist Dan Deac, vegheaza la integritatea fizica a controlorilor de pe tramvaie sau asigura buna functionare a aparatelor de taxat. La fel cum normal ar fi fost sa se stie ca la marea reconstructie a Timisoarei a pus umarul si firma "Zimpex", apartinand presedintelui PD Timisoara, Ludovic Zudor. Mai exact, pentru 3 miliarde de lei, societatea a furnizat sine de tramvai.

STUDII SF. De mai bine de doi ani, Timisoara este un mare santier. Lucrarile la infrastructura orasului au inceput in baza unor studii de fezabilitate facute din birou, la misto sau cel putin fanteziste. Vorba consilierului PSD-ist Sorin Grindeanu! Altfel nu se explica de ce, pe parcursul a doi ani, valoarea unor lucrari a crescut cu 300% sau chiar mai mult. Vezi cazul Strazilor Cozia, Talangii, Vasilescu Vasia si Ulpia Traiana, dar mai ales cine sunt functionarii publici care locuiesc la aceste adrese si beneficiaza de acest asfalt destul de scump. Asta in timp ce, in Timisoara secolului al XXI-lea, mai exista cartiere care nu au canalizare si apa!

Poate ca totusi cel mai bun exemplu ar fi cel al devizului de lucrari pentru "Modernizarea strazilor Nemoianu - Ferdinand - 16 decembrie - reabilitare Pod Traian". Valoarea acestei executii a crescut, trimestrial, de i-a adus in pragul disperarii pe consilierii locali, care au votat "noile devize" de nu stiu cate ori. De exemplu, pentru sedinta de Consilu Local din data de 30 noiembrie 2005, alesii timisorenilor vor vota un nou deviz de lucrari, pentru suma de 2,3 milioane de euro.

FARA MIROS SI CULOARE. La "reabilitarea Pod Traian", "lucrarile de consolidare au fost castigate de SC «Constructii Feroviare» SA". Coincidenta sau nu, angajat si actionar al SCCF (n.n. - Societatea de Constructii Cai Ferate Timisoara) este consilierul taranist Cornel Mistor!

Prin declaratia sa de avere, postata pe site-ul Primariei, consilierul Mistor a lasat pe toata lumea cu gura cascata. Taranistul Cornel Mistor are trei locuri de munca: angajat la SCCCF, la "Zimpex"-ul democratului Ludovic Zudor si, nu in cele din urma, la Consiliul Local. Mai mult, consilierul, pe langa faptul ca este angajat in trei locuri, mai are si pensie!?! Una peste alta, un venit anual, din pensie si salarii, de aproximativ 500 de milioane de lei!

×
Subiecte în articol: observator timisoara