Primăria Capitalei îi îndeamnă pe bucureşteni să verifice dacă au actul de identitate în termen de valabilitate, iar dacă a expirat să solicite unul nou la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor în a cărui rază teritorială domiciliază.
„Primăria Municipiului București, prin Direcția Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București, îndrumă și coordonează activitatea serviciilor publice comunitare locale de evidență a persoanelor ale sectoarelor 1-6 și asigură condițiile optime necesare desfășurării procesului electoral, venind în sprijinul cetățenilor municipiului București de a-și exercita dreptul la vot, asigurând un program de lucru adaptat pentru eliberarea actelor de identitate ca urmare a expirării, pierderii, furtului sau deteriorării celor deținute anterior, în conformitate cu prevederile Ordonanței de Urgență a Guvernului nr. 97/2005, republicată, cu modificările și completările ulterioare”, potrivit unui comunicat de presă al PMB.
Astfel, programul va fi 08.00 - 16.00, sâmbătă, iar duminică, 9 iunie, 07.00 - 22.00.
Cartea de identitate se eliberează cetăţeanului român pe baza cererii scrise şi a documentelor cu care, potrivit legii, se face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române şi a domiciliului.
Contravaloarea producerii şi eliberării cărţii de identitate este de 7 lei.
În situaţia în care nu pot fi prezentate certificate de stare civilă, se va elibera carte de identitate provizorie (CIP), caz în care se vor depune şi două fotografii 3/4 cm şi taxa de 1 leu, achitată în acelaşi mod ca şi în cazul cărţilor de identitate.
(sursa: Mediafax)