Salvatorii din Horea au declarat pentru stiriflux.ro că, între coordonatele oferite la televizor şi locul accidentului era o diferenţă de 50 – 70 de kilometri.
Surse din cadrul aviaţiei, au declarat pentru stiriflux.ro, că pilotii avionului de mici dimensiuni, care a căzut în Apuseni, ar fi redus prea mult din altitudine şi ar lovit un vârf de brad, chiar înaintea aterizării forţate. Lovitura ar fi fost cea care a dat practic peste cap aeronava de mici dimensiuni.
Potrivit normelor din aviaţia civilă, orice traseu poate fi schimbat în timpul zborului, pilotul fiind liber să ia această decizie, în condiţiile în care consideră necesară această schimbare de traseu, din cauza condiţiilor meteo sau a unor probleme tehnice, care impun aterizarea de urgenţă. Pilotul este asistat, desigur, de controlorii de zbor.
Piloţii aeronavei care transportau medicii la Oradea, au cerut să reducă din altitudine, controlorii de zbor aprobându-le operaţiunea. Condiţiile meteo nefavorabile au fost cele care au determinat această schimbare. Se pare însă că ar fi coborât prea mult, spun surse din domeniul aviaţiei civile.
Legislaţia cere ca orice avion comercial, fie el şi de mici dimensiuni, până la doua locuri, să aibă toate avizele pentru a decola. Licenţa de transport aerian trebuie să includă toate avizele care indică siguranţa zborului.
Potrivit procedurilor, în momentul unui incident aviatic, prima care se sesizează este ROMATSA. Aceasta alertează ulterior toate structurile de căutare, de la ISU, Jandarmerie, Armată. În paralel, CIAS (Centrul de Investigaţii şi Analiză pentru Siguranţa Aviaţiei Civile) demarează investigaţia pentru a determina cauzele accidentului.
“La televizor se vorbesc numai prostii, au greşit locul accidentului”
Unul dintre salvatorii din Horea, contactat de stiriflux.ro a confirmat faptul că, avionul retezase, în aterizare brazii. “Daca reusea să îl mai ţină măcar 200 de metri, ajungea pe un platou unde e o zonă dreaptă, dar din ce am putut vedea azi-noapte, a lovit brazii în aterizare şi s-a răsturnat”.
La momentul în care localnicii din Horea au ajuns la locul accidentului, avionul era cu vârful împlântat în pâmânt. Adrian Iovan nu mai era în viaţă. Potrivit salvatorilor, ar fi murit la scurt timp după impact, poate o oră. “Când am ajuns acolo nimeni nu putea vorbi. Fata era încă în viaţă, dar cu toate încercările de resuscitare nu a putut fi salvată. Auzeam numai vaiete, erau disperaţi. Dacă nu îi găseam azi – noapte, nici unul nu ar fi supravieţuit. Este foarte frig, zăpăda la noi are 80 de centimetri.”
“Ne-am uitat şI noi la televizor, se vorbesc numai prostii. De la locul în care au spus să caùtam şI până la locul în care i-am găsit era o distanţă de 50 – 70 de kilometric. Am plecat din Horea 7 inşI, am vrut să ajutăm ,Doamne fereşte de necazuri din astea”, a declarat pentru stiriflux.ro, unul dintre salvatori.