x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Brandul de ţară, o afacere a "imagologului" PD-L

Brandul de ţară, o afacere a "imagologului" PD-L

de Petru Zoltan    |    30 Iul 2010   •   00:00
Brandul de ţară, o afacere a "imagologului" PD-L

Brandul de ţară se transformă pe zi ce trece într-o afacere portocalie, marca PD-L, pe banii contribuabililor europeni. Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului a plătit pentru brandul de ţară 894.970 de euro consorţiului format din firmele THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA şi TNS - Taylor Nelson Sofres SA.
Aceşti bani au fost alocaţi României de către Uniunea Europeană, prin Programul Operaţional Regional - Domeniul Major de Intervenţie 5.3 "Promovarea potenţialului turistic şi crearea infrastructurii, în scopul creşterii atractivităţii României ca destinaţie turistică".

Firma Taylor Nelson Sofres SA este condusă de preşedintele Denis Delmas şi îşi are sediul social în Barcelona. Potrivit registrului comerţului din Spania, această societate este deţinută de Taylor Nelson Sofres Group Spain SL.

De pe site-ul companiei am aflat că această firmă a mai avut contracte politice în România. "Noi oferim o gamă largă de soluţii pentru afaceri şi cercetări de marketing în România. De asemenea, oferim clienţilor noştri soluţii de cercetare social-politice şi intuiţii, studii politice şi atitudine socială, sondajele de opinie publică, anchete şi sondaje electorale", se specifică pe site-ul companiei.

0-128064-untitled1.jpg
Click pentru a mări imaginea

0-128066-musetescu.jpgReprezentantul firmei pentru România este Andrei Muşetescu, care deţine funcţia de director executiv al CSOP - Centrul pentru Studierea Opiniei şi Pieţei SRL.
Acţionarii societăţii CSOP sunt Balkan - British Social Surveys (60%), Taylor Nelson Sofres (32%) şi Andrei Muşetescu (8 %).

CSOP este casa de sondaje a Partidului Democrat, fiind implicată  în alegerile prezidenţiale din România. Exit-poll-urile realizate de CSOP au fost difuzate de postul de televiziune B1TV. Totodată, CSOP s-a implicat activ şi în realizarea brandului turistic pentru România.
"Este adevărat că am făcut mai multe sondaje pentru PD-L, dar am făcut şi o cercetare pentru brandul de ţară. Între aceste două proiecte nu există nici un fel de legătură. Pentru brandul de ţară, CSOP a realizat doar un sondaj de opinie publică" a declarat Andrei Muşetescu pentru Jurnalul Naţional.

Citiţi detalii despre acţionariatul societăţii TNS - Taylor Nelson Sofres SA - format pdf
Citiţi detalii despre acţionariatul societăţii THR - Asesores en Turismo, Hoteleria y Recreacion SA - format pdf

×
Subiecte în articol: observator