O pana de curent la un semafor de pe Strada Doamna Ghica a dat ieri peste cap traficul in cartierul Colentina si in zona Obor.
Guvernul a decretat trei zile libere pentru bucuresteni, la 27, 28 si 29 septembrie, cu ocazia Sommet-ului Francofoniei. Unul dintre motivele invocate a fost traficul care ar fi fost dat peste cap de zecile de coloane oficiale care vor trece pe strazile Capitalei. In restul zilelor insa, autoritatile nu au solutii pentru aglomeratie si par neputincioase atunci cand o banala pana de curent transforma drumul spre serviciu intr-o "aventura" printre soferi nervosi, claxoane si motoare incinse. PANA BUCLUCASA. Ieri-dimineata, locuitorii Sectorului 2 au stat zeci de minute pe strazile din zona Obor-Colentina pentru ca un semafor de la intersectia Doamna Ghica-Petricani nu a functionat. Potrivit viceprimarului Capitalei, Razvan Murgeanu, cauza a fost o pana de curent. Politia Rutiera a suplimentat numarul de agenti trimisi in zona, insa acestia nu au facut fata numarului mare de masini. Potrivit comisarului Constantin Stroescu, de la Brigada de Politie Rutiera a Capitalei, pe fondul aglomeratiei de zi cu zi, minora "perturbare s-a propagat". Astfel ca s-au format cozi si blocaje pe mai multe artere principale: Doamna Ghica, Lacul Tei, Colentina, Mihai Bravu, Iancului. Soferii care au fost prinsi in acest blocaj s-au vazut in situatia de a parcurge in zeci de minute cele cateva sute de metri dintre intersectiile Iancului-Mihai Bravu. Situatia din Sectorul 2 s-a adaugat blocajelor care se produc zi de zi in "punctele fierbinti" deja cunoscute. Podul Grant, Gara de Nord, Piata Unirii sunt doar primele in topul acestora.
PREA MULTE MASINI IN CAPITALA?
|
Aglomeratia de pe strazile Capitalei poate fi explicata partial prin statistici. Doua
milioane de autovehicule tranziteaza intr-o zi normala de lucru orasul, din care mai mult de jumatate sunt din alte localitati. Potrivit statisticilor oferite de Politia Rutiera, in Bucuresti sunt inmatriculate in prezent aproximativ 930.000 de masini, la peste 2 milioane de locuitori. Aceeasi sursa arata un numar de 637.000 de masini inregistrate in 2000 si putin peste 400.000 - in 1992. In alte capitale europene, raportul variaza. La Sofia sunt inregistrate 800.000 de masini la 1,2 milioane de locuitori. Praga - 600.000 la 1.180.000 de oameni, iar in Viena sunt 665.000 de masini la 2,2 milioane de rezidenti. Autoritatile din unele orase ale UE au impus taxe pentru soferii care vor sa intre in centru. Ideea a fost vehiculata la un moment dat si de edilii bucuresteni, insa a fost abandonata. Problema numarului mare de autovehicule este dublata insa de lipsa spatiilor de parcare. Pe numeroase strazi din Capitala, o banda de mers este folosita de unii soferi drept parcare fara plata.
|
Trafic in stil frantuzesc
Citește pe Antena3.ro