x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Criza costului vieții aruncă o umbră asupra Black Friday în Europa

Criza costului vieții aruncă o umbră asupra Black Friday în Europa

de Redacția Jurnalul    |    25 Noi 2022   •   13:34
Criza costului vieții aruncă o umbră asupra Black Friday în Europa

Retailerii europeni speră ca ziua de reduceri de Black Friday să îi facă pe cumpărători să cheltuiască, deși aceasta are loc pe fundalul unei crize tot mai grave a costului vieții și al distragerii atenției de către Cupa Mondială de fotbal, scrie Reuters.

Comercianții cu amănuntul din Europa se tem că sezonul comercial de Crăciun ar putea fi cel mai slab din cel puțin un deceniu, deoarece cumpărătorii își reduc cheltuielile, în timp ce costurile afacerilor nu dau semne de diminuare, comprimând marjele de profit.

Inflația de două cifre a afectat puterea de cumpărare a consumatorilor, iar încrederea acestora este, de asemenea, la cel mai scăzut nivel sau aproape de cel mai scăzut nivel înregistrat vreodată, în condițiile în care facturile la energie în creștere se adaugă la spirala costului vieții.

Dar, pentru a-și bugeta finanțele, consumatorii au început cumpărăturile de Crăciun mai devreme în acest an și mulți dintre ei par să fie pregătiți să cumpere de Black Friday.

Cu toate acestea, este posibil ca unii consumatori să aibă alte priorități, având în vedere că Țara Galilor, Anglia, Olanda și Polonia vor participa vineri la Cupa Mondială.

Britanicii vor cheltui 8,7 miliarde de lire sterline (10,5 miliarde de dolari) în weekendul de Black Friday (25-28 noiembrie), potrivit unui studiu realizat de GlobalData pentru VoucherCodes - o creștere de 0,8% față de anul trecut, dar care maschează o scădere mare a volumelor odată ce se ia în calcul inflația.

În acest an, consumatorii vor folosi Black Friday, care a devenit mai mult un eveniment online, mult mai mult pentru a sări pe oferte spontane și pentru cadouri de Crăciun, decât pentru achiziții mai mari, potrivit consultanților McKinsey.

Cercetarea acestuia arată că un sfert dintre consumatorii britanici și-au făcut deja cumpărăturile de Crăciun, în timp ce aproximativ unul din 10 intenționează să facă cea mai mare parte din ele în Black Friday.

Idealo, portalul european de comparare a prețurilor, a declarat că 65% dintre cumpărătorii italieni online sunt pregătiți să cumpere un produs în timpul evenimentului.

În Franța, 70% intenționează să facă cumpărături de Black Friday și Cyber Monday, potrivit unui studiu realizat de PwC France.

Cu toate acestea, spaniolii sunt mai puțin entuziaști, doar 24% dintre cumpărători plănuind să profite de ofertele de Black Friday pentru a începe cumpărăturile de Crăciun, potrivit Asociației spaniole a companiilor de bunuri de larg consum.

În Statele Unite, National Retail Federation (NRF) a prognozat că vânzările de sărbători vor crește într-un ritm mai lent în acest an, în timp ce Amazon a estimat cea mai mică creștere a veniturilor pentru orice perioadă de sărbători din ultimii ani.

În Marea Britanie, perioada de tranzacționare Black Friday este deosebit de importantă pentru grupuri precum grupul de magazine John Lewis, retailerii de produse electrice de consum Currys și AO World și retailerul de mărfuri generale Argos, care face parte din grupul de supermarketuri Sainsbury's.

Unii retaileri importanți, printre care Marks & Spencer, evită în mare parte evenimentul.

La mai bine de un deceniu de când a fost adus în Europa de Amazon, valoarea Black Friday pentru comercianții cu amănuntul încă divizează opiniile.

Susținătorii spun că promoțiile planificate cu atenție, în strânsă cooperare cu furnizorii globali, permit comercianților cu amănuntul să stimuleze vânzările și să mențină marjele de profit.

Cei care se opun susțin că reducerile aspiră vânzările de Crăciun cu profituri reduse și subminează dorința consumatorilor de a plăti din nou prețul întreg înainte de sărbători.

(sursa: Mediafax)

×
Subiecte în articol: Black Friday europa