Observator, cel mai puternic si longeviv brand de ştiri din România, a iniţiat campania “Donează roşu pentru România”, o campanie de mobilizare socială ce urmăreşte să determine românii să doneze sânge, într-un cuvânt: viaţă. Astfel, în Observator, timp de trei minute, în perioada 28 aprilie- 2 mai, cât a durat difuzarea ştirilor despre campanie, din imaginile difuzate a lipsit culoarea roşie. În online, românii pot susţine în continuare cauza accesand aplicaţia facebook “Doneaza rosu pentru Romania”, în care fiecare utilizator găseste lista cu cel mai apropiat centru de donare şi îşi poate schimba poza de profil cu sloganul campaniei. În cele cinci zile de campanie, numărul celor care au donat sânge în capital a crescut cu aproximativ 100%, iar in ţară există o estimare de 50%. “Campania “Doneaza rosu pentru Romania" încearca să mobilizeze românii să doneze sânge, într-o ţară care se află pe ultimele locuri la acest capitol. Grupa mea sangvina, O rh negativ, o grupa rară, care donează tuturor, dar nu primeşte decât de la aceeaşi formulă, mă face să înteleg şi mai mult ce înseamnă generozitatea şi grija pentru cel care are nevoie. Nu vreau să lăsam pe mâine ce putem salva azi!”, declară Andreea Berecleanu, prezentatoarea principalului jurnal de stiri al Antenei 1.
În Romania, sub 2% dintre oameni donează sânge şi mai puţin dintre ei o fac constant, ca urmare trăim intr-o tara în care încă se moare în spitale şi pentru că sângele nu ajunge la timp sau nu ajunge deloc la cei care au nevoie de el.
Campania este o iniţiativă pro bono a Geometry Global pentru Observator care a generat în mod firesc un demers jurnalistic semnat de Observator. Ideea campaniei a luat amploare, astfel că, pe lângă calupul de stiri si aplicatia de facebook, multe vedete ale Intact Media Group printre care Andreea Berecleanu, Alexandra Badoi, Anca Lungu, Valentin Butnaru, Daniel Osmanovici, Razvan Lupu, Octavia Geamanu, Geanina Ilies, Iulia Zgripcea au aderat mişcării susţinând în mod direct campania şi povestind experienţe relevante.
Dacă înainte de campania “Donează Roşu pentru România”, media zilnică la centrul de transfuzii din Bucureşti era de 180-200 de donatori, după cinci zile de campanie TV si online, in 4 zile de donare (incepand cu 27 aprilie pana pe 5 mai incusiv, exceptand zilele 1 si 2 mai), la Centrele de Transfuzii din Bucuresti s-a atins o medie zilnica de 340 donatori.
Cel mai apropiat centru de donare, aici., sau direct din aplicatia de Facebook.