x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator “Donează roşu pentru România”, o campanie care te aduce direct la centrul de donare

“Donează roşu pentru România”, o campanie care te aduce direct la centrul de donare

06 Mai 2014   •   17:16
“Donează roşu pentru România”, o campanie care te aduce direct la centrul de donare

Observator, cel mai puternic si longeviv brand de ştiri din România, a iniţiat  campania “Donează roşu pentru România”, o campanie de mobilizare socială ce urmăreşte să determine românii să doneze sânge, într-un cuvânt: viaţă. Astfel, în Observator, timp de trei minute, în perioada 28 aprilie- 2 mai,  cât a durat difuzarea ştirilor despre campanie, din imaginile difuzate a lipsit culoarea roşie. În online, românii pot susţine în continuare cauza accesand aplicaţia facebook “Doneaza rosu pentru Romania”, în care fiecare utilizator găseste lista cu cel mai apropiat centru de donare şi îşi poate schimba poza de profil cu sloganul campaniei.  În cele cinci  zile de campanie, numărul celor care au donat sânge în capital  a crescut cu aproximativ 100%, iar in ţară  există  o estimare de 50%.  “Campania “Doneaza rosu pentru Romania" încearca să  mobilizeze românii să  doneze sânge, într-o ţară  care se află  pe ultimele locuri la acest capitol. Grupa mea sangvina, O rh negativ, o grupa rară, care donează tuturor,  dar nu primeşte decât de la aceeaşi formulă, mă  face să înteleg şi mai mult ce înseamnă generozitatea şi grija pentru cel care are nevoie. Nu vreau să lăsam pe mâine ce putem salva azi!”, declară Andreea Berecleanu, prezentatoarea principalului jurnal de stiri al Antenei 1. 

În Romania, sub 2% dintre oameni donează sânge şi mai puţin dintre ei o fac constant, ca urmare trăim intr-o tara în care încă se moare în spitale şi pentru că  sângele nu ajunge la timp sau nu ajunge deloc la cei care au nevoie de el.

Campania este o iniţiativă pro bono a Geometry Global pentru Observator care a generat în mod firesc un demers jurnalistic semnat de Observator. Ideea campaniei a luat amploare, astfel că, pe lângă calupul de stiri si aplicatia de facebook,  multe vedete ale Intact Media Group printre care  Andreea Berecleanu, Alexandra Badoi, Anca Lungu, Valentin  Butnaru, Daniel Osmanovici, Razvan Lupu, Octavia Geamanu, Geanina Ilies, Iulia Zgripcea au aderat mişcării susţinând în mod direct campania şi povestind experienţe relevante.

Dacă înainte de campania “Donează Roşu pentru România”, media zilnică   la centrul de transfuzii  din Bucureşti era de 180-200 de donatori, după cinci  zile de campanie TV si online, in 4 zile de donare (incepand cu 27 aprilie pana pe 5 mai incusiv, exceptand zilele 1 si 2 mai), la Centrele de Transfuzii din Bucuresti s-a atins o medie zilnica de 340 donatori.

Cel mai apropiat centru de donare, aici., sau direct din aplicatia de Facebook.


×