Din acest an, probele examenului pentru obţinerea permisului de conducere ar putea fi modificate, urmând a fi reintroduse poligonul şi conducerea pe timp de noapte. Mai mult, potrivit lui Gino Boşman, adjunctul de la Direcţia Rutieră, se caută modalităţi legale pentru interzicerea detectoarelor radar.
Se anunţă vremuri exigente privind modalitatea de testare a examenului auto. Potrivit adjunctului Direcţiei Poliţiei Rutiere, comisar-şef Gino Boşman probele examenului pentru obţinerea permisului de conducere ar putea fi modificate, urmând a fi reintroduse poligonul şi conducerea pe timp de noapte.
Adjunctul de la Direcţia Rutieră a mai precizat că aşteaptă numirea ministrului de la Interne pentru a-i propune acestuia găsirea unei modalităţi legale pentru interzicerea detectoarelor radar. România a înregistrat în ultimii doi ani o creştere a numărului şi a consecinţelor rutiere grave, în 2008 fiind înregistrate peste 10.000 de accidente, soldate cu aproape 3.000 de morţi şi peste 9.000 de răniţi. Boşman a făcut aceste declaraţii ieri după lansarea în România a Proiectului European "Lifesaver", care îşi propune în primul rând reducerea accidentelor rutiere.
Proiectul vizează ca, în toate cele 26 de state să ajungă la fiecare poliţist un ghid de bune practice care conţine îndrumări utile în aplicarea procedurilor legale privind "arta" comunicării cu participanţii la trafic şi folosirea tehnicii din dotare. Pe principala arteră de circulaţie din România DN1 (E60), media anuală a valorilor de trafic s-a mărit cu 10,2%, atingând la sfârşitul lui 2008 peste 12,5 de milioane de maşini.
Citește pe Antena3.ro