Ministrul german al Mediului, Sigmar Gabriel, a anunţat ieri că autorităţile de la Berlin au decis să renunţe la un plan care viza introducerea masivă a biocarburanţilor, plan care este inadecvat pentru mai multe sute de mii de vehicule
Ministrul german al Mediului, Sigmar Gabriel, a anunţat ieri că autorităţile de la Berlin au decis să renunţe la un plan care viza introducerea masivă a biocarburanţilor, plan care este inadecvat pentru mai multe sute de mii de vehicule, transmite AFP. “Nu este vorba despre o trădare a politicii de mediu, ci despre o măsură destinată să ajute industria auto”, a declarat Sigmar Gabriel într-un interviu acordat ARD. Proiectul, intitulat E10, preconiza ca din 2009 benzina clasică să conţină 10% etanol, în ideea reducerii emisiilor de CO2. Însă amestecul este mai coroziv decât benzina clasică, ceea ce riscă să uzeze mai rapid anumite componente ale motoarelor.
ÎNCĂ NEPREGĂTIŢI. Ministrul german al Mediului avertizase iniţial că, în situaţia în care numărul autovehiculelor care nu sunt în măsură să facă tranziţia la noul combustibil va fi mai mare de un milion de unităţi, va abandona acest proiect. Ieri, Sigmar Gabriel a precizat că peste trei milioane de autovehicule din Germania nu sunt pregătite încă pentru noul timp de combustibil, ceea ce le va forţa să treacă la un nou timp de benzină mai scumpă. “Politica noastră de mediu nu doreşte să fie responsabilă pentru trimiterea a milioane de automobilişti la benzinăriile Super Plus”, a declarat Sigmar Gabriel. Anunţul reprezintă o lovitură grea pentru combustibilii verzi, prezentaţi anterior drept soluţia miraculoasă pentru încălzirea climatică, dar care sunt criticaţi astăzi de numeroase organizaţii ecologiste. Germania intenţiona să folosească combustibilii amestecaţi cu etanol pentru a atinge reducerile de gaze cu efect de seră fără a recurge la restricţiile propuse de UE, restricţii care ar putea afecta performanţele industriei auto germane.