GOOGLE a anunţat, astăzi, lansarea Knowledge Graph (Graficul cunoştinţelor), o funcţionalitate a motorului de căutare care ajută utilizatorii să descopere rapid şi uşor informaţii noi.
Knowledge Graph permite utilizatorilor să caute lucruri, oameni sau locuri pe care Google le cunoaşte - simboluri, celebrităţi, oraşe, echipe sportive, clădiri, forme de relief, filme, lucrări de artă şi multe altele - şi să primească pe loc informaţiile relevante pentru căutarea făcută. Este un prim pas esenţial către căutarea de nouă generaţie, care are la bază inteligenţa colectivă a internetului şi oferă o perspectivă asupra lumii mai apropiată de cea a oamenilor.
"Knowledge Graph de la Google nu se bazează doar pe surse publice, cum ar fi Freebase, Wikipedia şi CIA World Factbook, ci acţionează la o scară mult mai mare, vizând o acoperire şi profunzime mult mai vaste. În prezent, Knowledge Graph conţine peste 570 milioane de elemente - oameni, locuri, lucrări, obiecte, etc., precum şi peste 18 miliarde de date concrete şi relaţii dintre aceste obiecte diverse. În plus, este adaptat în funcţie de ce se caută şi ce informaţii există pe internet", potrivit unui comunicat citat de Mediafax.
Cu Knowledge Graph, căutarea Google este mai eficientă din trei puncte de vedere.
Astfel, Google "oferă un răspuns mai bun" - cuvintele pot fi ambigue, însă Google poate înţelege diferenţa şi restrânge rezultatele căutării doar la ceea ce îl interesează pe utilizator: un singur click pe unul din link-uri oferă rezultatul care era de interes.
De asemenea, Google "generează cel mai bun rezumat" (cu ajutorul Knowledge Graph, Google înţelege mai bine interogarea, aşa că poate sintetiza informaţii despre acel subiect; de exemplu, pentru căutarea Maria Tănase, apar informaţii despre perioada de viaţă, dar şi detalii despre cele mai cunoscute melodii interpretate de cântăreaţă). Pentru a alege ce informaţii se afişează, Google analizează date agregate despre căutările făcute pe fiecare subiect. De exemplu, oamenii sunt interesaţi să afle ce cărţi a scris Mircea Eliade, însă, în cazul lui Gheorghe Dinică, sunt mai interesaţi de filmele în care a jucat, decât de melodiile interpretate.
"Prin Knowledge Graph, utilizatorii pot înţelege şi relaţiile dintre lucruri. Lucian Pintilie, unul dintre cei mai cunoscuţi regizori români, a regizat filmul «Balanţa», realizat după cartea omonimă a lui Ion Băieşu, iar interpreta rolului principal din film este Maia Morgenstern, care a jucat şi în filmul «Patimile lui Christos», regizat de Mel Gibson. Toate aceste informaţii sunt corelate în Knowledge Graph. Acesta nu este doar un catalog de informaţii, ci reliefează şi relaţiile dintre ele", se spune în comunicat.
De asemenea, Google "oferă profunzime căutării şi un sens mai larg".
"Nu în ultimul rând, partea cea mai distractivă este că utilizatorii pot face descoperiri neaşteptate cu ajutorul Knowledge Graph. O nouă căutare sau conexiune duce utilizatorul la o nouă informaţie. De exemplu: de unde a luat Matt Groening, creatorul familiei Simpson, ideea pentru numele lui Homer, Marge şi Lisa, personajele serialului? Răspunsul îl oferă informaţiile despre familia lui", se spune în comunicat.
"Credem că motorul de căutare perfect ar trebui să înţeleagă exact ce vor să spună utilizatorii şi să le ofere exact ceea ce îşi doresc. În multe cazuri, putem să dăm răspunsul la următoarea întrebare chiar înainte de a fi formulată, întrucât informaţiile pe care Knowledge Graph le prezintă sunt documentate în funcţie de ceea ce au căutat alte persoane. De exemplu, informaţiile pe care Knowledge Graph le afişează despre Tom Cruise răspund în procent de 37% la interogările ulterioare despre el", se mai spune în comunicat.