În caietul de sarcini, secretarul general al Curţii Constituţionale, Vasile Zegheru, a precizat în mod clar care sunt pretenţiile în materie de automobile ale magistraţilor, iar ofertele pe care le aşteaptă de la dealeri trebui să îndeplinească criterii stricte. Astfel, maşinile trebuie să fie proaspăt ieşite de pe bandă, adică să fie produse musai în 2011, deşi suntem abia în luna februarie. Să fie, evident, nefolosite şi să încorporeze "toate îmbunătăţirile standard ale tipului de autoturism livrat, altele decât cele specificate în prezentul caiet de sarcini >. Maşinile trebuie să fie berline, exclus SUV-ri sau hantchback, cu cinci locuri. Viteza pe care o pot prinde să fie de minim 150 de km pe oră, să aibă motorizare euro V, capacitate cilindrică de minim 1800 cmc, şi să fie alimentate cu motorină. Motorul să aibă minim 140 de cai putere, cu un consum mixt de maxim 7 l/100 km. De asemenea, secretarul general s-a gândit şi la şoferi, cerând servodirecţie şi sistem de reglare a scaunului din faţă şi a volanului. Pentru confortul judecătorilor, în caietul de sarcini se precizează că maşinile trebuie să aibă sistem de climatizare automată cu reglare electronică a temperaturii, reglare separată pentru şofer şi pasager. Printre dotări ar trebui să mai existe radio CD player cu funcţie MP3, geamuri acţionate electric în faţa şi spate, geamuri laterale spate şi lunetă fumurii, ştergătoare de parbriz cu senzor de ploaie şi vopsea metalizată, argintie.
Deşi unul dintre criterii pe baza cărora vor fi selectate ofertele este "preţul cel mai mic", conducerea CCR nu se zgârceşte la bani când e vorba de calitate. În anunţ se specifică faptul că dacă maşinile nu îndeplinesc toate criteriile incluse în caietul de sarcini, oferta va fi respinsă chiar dacă are preţul cel mai mic. "Specificaţ iile tehnice şi funcţionale specificate în prezentul caiet de sarcini sunt minimale şi obligatorii. Autoritatea contractantă îşi rezervă dreptul de a respinge oferta care nu se încadrează în specificaţiile solicitate prin Caietul de sarcini, chiar dacă aceasta are preţul cel mai scăzut", arată autorul documentului.
Pentru o parte din preţ, instituţia pune la bătaie limuzinele vechi achiziţionate în 2004, care au reuşit să acumuleze la bord între 100 şi peste 300 de mii de kilometri şi a căror marcă a fost scrisă greşit de autorul caietului de sarcini: "Volswagen Passat". "Toate autoturismele cuprinse în listă au culoare gri metalizat şi sunt echipate cu aparat radio cu casetofon, boxe faţţă/spate, instalaţie de climatizare, închidere centralizată, alarmă, oglinzi electrice cu degivrare, faruri ceaţă faţă/spate, geamuri electrice faţă/spate, covoraşe", se arată în prezentare.
Citește pe Antena3.ro