Fondatorii sunt Ioan Popa, fondatorul Transavia, cel mai mare producător de carne de pasăre, Dan Şucu, proprietarul Mobexpert, unul dintre cele mai mari grupuri din industria mobilei, Ioan Popa, fondatorul pastelor Monte Banato (Pangram Reşiţa) şi reprezentanţii vinurilor Cramele Recaş, unul dintre cei mai mari jucători de pe piaţa vinului.
„Acest demers este o oportunitate de unire a forţelor proprietarilor de mărci româneşti pentru a-şi inspira publicurile şi a le reaminti rolul esenţial pe care aceste companii îl au pentru dezvoltarea comunităţilor: de la consumatori, angajaţi şi parteneri de afaceri. Urmărim (...) să creştem ponderea celor care preferă produsele ce provin din România, fiindcă ştim că brandurile româneşti mai au, încă, de recuperat la acest capitol” a spus Linda Willy, director de marketing în cadrul Transavia. Transavia este liderul pieţei locale de carne de pui, fiind una dintre cele mai importante afaceri de familie, care deţine şi produce brandurile de carne de pui Fragedo, pui cu creştere lentă Libertan şi semipreparate pe bază de pui Papane.
Programul Autentic Românesc îşi propune să sporească vizibilitatea mărcilor. Un recent studiu realizat de Reveal Marketing Research pe un eşantion de peste 1.000 de persoane a arătat că pentru aproape jumătate dintre respondenţi este important ca produsele pe care le cumpără să fie produse în România, iar 44% au declarat că dacă ar avea de ales între două produse l-ar alege pe cel românesc.
„Mobexpert acordă o importanţă deosebită produselor realizate în România, create de designerii noştri şi realizate în fabricile proprii. (...) În plus, producţia în fabricile locale ne ajută să oferim produse noi, în tendinţe, şi cu termene de livrare rezonabile. Colecţia Fabricat în România din portofoliul Mobexpert este în topul preferinţelor clienţilor noştri. Faptul că 60% dintre ei cumpără piese de mobilier şi decoraţiuni realizate pe piaţa locală este un motiv de bucurie şi de mândrie” a spus Adelina Badea, CEO al Mobexpert.
Mobexpert este o companie vertical integrată, care porneşte cu designul şi proiectarea produselor, trece cu acestea prin fabricare şi retail, până în spaţiul clientului final. Reţeaua regională a Mobexpert numără 28 de hipermagazine şi magazine de dimensiuni mai mici. Grupul Mobexpert are 2.100 de angajaţi şi o cifră de afaceri anuală de aproximativ 250 milioane euro şi lucrează cu opt fabrici de mobilă care produc pentru piaţa românească şi pentru export.
„Colaborarea alături în acest proiect ne bucură şi ne reconfirmă că pasiunea e „ingredientul” principal ce reuneşte întreaga activitate a partenerilor implicaţi. Prin intermediul acestui parteneriat ne dorim să continuăm procesul de promovare al vinului românesc în rândul comunităţii noastre”, a spus Paul Aparaschivei, director de marketing al Cramele Recaş.
Cramele Recaş este cel mai mare exportator de vinuri îmbuteliate din România, responsabil pentru circa 55% din tot vinul local ce ajunge peste graniţă. Producătorul bănăţean exploatează o suprafaţă de aproximativ 1.200 de hectare de viţă de vie situate în Recaş şi are o capacitate de depozitare de aproximativ 39 de milioane de litri pe an.
„Ne-am bucurat să găsim şi alte companii româneşti cu valori comune, alături de care să construim experienţe valoroase pentru consumatori”, a afirmat Margareta Vieriu, director de marketing al Pangram. Pangram este compania care a adus pe piaţa din România conceptul de paste făinoase cu ou şi brandul său, Monte Banato, s-a poziţionat ca lider al pieţei de paste făinoase cu ou de-a lungul anilor.
(sursa: Mediafax)