În timp ce autorităţile responsabile cu problemele rutiere caută noi soluţii pentru a reinventa Codul Rutier, pe şoselele din ţara noastră se petrece un spectacol macabru.
Oamenii legii se declară şi ei neputincioşi şi recunosc că nu s-au mai confruntat până acum cu o astfel de situaţie. Ei susţin că week-end-ul acesta a fost unul dintre cele mai negre din ultimii ani, incidentele în trafic depăşind orice limită.
Potrivit Infotrafic, numai vineri şi sâmbătă au avut loc 65 de accidentre rutiere, soldate cu 56 de răniţi şi 26 de morţi, majoritatea fiind provocate de viteza excesivă. Parcă niciodată statisticile nu au arătat o realitate rutieră atât de sumbră pe şoselele ţării. Nu există zi fără accidente şi fără morţi pe şosele. Unii spun că de vină ar fi infrastructura. Alţii acuză lipsa marcajelor rutiere şi semaforizarea proastă. Cei mai mulţi consideră că principala cauză a masacrului de pe şosele este aceea că avem o legislaţie rutieră permisivă.
Nici nu se făcuse bine bilanţul morţilor şi al răniţilor din zilele de vineri şi sâmbătă, că dimineaţa de ieri avea să "debuteze" tot cu un accident. Şapte persoane au fost rănite, după ce autocarul în care se aflau s-a răsturnat într-o curbă pe DN 1 Braşov-Sibiu, în dreptul localităţii Vlădeni.
Autocarul plecase din Braşov şi urma să ajungă în Italia, având la bord 40 de pasageri. Într-o curbă, din cauza vitezei excesive, şoferul autocarului a pierdut controlul asupra volanului, iar autovehiculul a ajuns pe contrasens, după care s-a răsturnat în afara carosabilului. "Viteza excesivă se dovedeşte extrem de periculoasă, făcând de multe ori imposibilă controlarea autovehiculului.
De luat în seamă este şi următorul aspect: multe dintre persoanele care au murit s-ar fi putut salva dacă ar fi avut, în momentul producerii accidentului, fixată centura. Coliziunile provoacă, în general, leziuni grave la nivelul craniului şi la coloana vertebrală, cu afectarea măduvei spinării", precizează surse din Poliţie.
CENTURA DE SIGURANŢĂ SALVEAZĂ VIEŢI
Studiile au arătat că un vehicul care "percutează" un obstacol la viteza de 50 km/h se imobilizează complet în spaţiu într-o zecime de secundă. Este ceea ce se numeşte prima coliziune. În cazul nepurtării centurii de siguranţă, şoferul sau pasagerul va continua să avanseze neîntrerupt în interiorul vehiculului cu viteza de 50 km/h.
Este nevoie doar de a 50-a parte dintr-o secundă ca persoana respectivă să fie aruncată în parbriz sau volan. Aceasta este cea de-a doua coliziune, şoc căruia nimeni nu îi poate rezista. Şoferul care conduce preventiv şi îşi prinde centura, indiferent de lungimea sau periculozitatea traseului pe care îl va parcurge, va avea un foarte bun control al vehiculului într-o situaţie critică, fiind un factor determinant în limitarea amploarei unui accident.
Citește pe Antena3.ro