Jurnalul.ro Ştiri Observator NASA pleacă în căutarea extratereştrilor

NASA pleacă în căutarea extratereştrilor

de Ovidiu Ciutescu    |    06 Mar 2009   •   00:00
NASA pleacă în căutarea extratereştrilor

NASA a intrat, oficial, în cursa pentru căutarea altor civilizaţii. În urmă cu câteva ore, de pe ploigolul din Florida a fost lansată sonda Kepler. " Lansarea face parte dintr-o misiune de căutare a unor planete din afara sistemului nostru solar, care să fie asemănătoare cu Pamantul şi care să susţină viaţa", au anunţat oficiali ai NASA.

Kepler a plecat spre spaţiul extraterestru la bordul rachetei Delta II. NASA susţine că sonda ar trebui să găsească sute de planete de marimea Pamantului şi poate chiar mai mari. Condiţia esenţială pentru susţinerea formelor de viaţă este temperatura care ar trebui să menţină apa în stare lichidă atunci cînd se afla la suprafaţă. Acesta este unul dintre “criteriile de selecţie” ale NASA în legătură cu planetele pe care le va studia. Echipată cu cele mai mari camere telescopice ce au fost lansate vreodată în spaţiu, sonda Kepler este esenţială în plănuirea viitoarelor misiuni de detectare şi caracterizare în mod direct a planetelor din orbitele apropiate. Construirea ei a costat aproape 600 de milioane de dolari şi va examina, timp de trei ani, peste 100.000 de stele asemănătoare Soarelui din mai multe constelaţii ale Caii Lactee.

Subiecte în articol: observator