Viitorul turismului se află în ţări precum România, stat care reprezintă o stea în creştere, autentică şi cu potenţial de dezvoltare, a afirmat, joi, secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului, Taleb Rifai, la conferinţa de lansare a primului cluster de turism pentru tineret.
"Credem în viitorul României în ceea ce priveşte turismul şi inovarea. România este viitorul, este o ţară dinamică, o stea în creştere, autentică, dar mai presus de toate nu a devenit un muzeu. Europa trimite şi primeşte circa 55% din turiştii înregistraţi la nivel mondial, dar capacitatea de inovare nu mai este la fel de puternică. În România, vedem că accentul este pus pe tineret şi inovaţie", a spus Taleb Rifai.
În 2013, la nivel mondial, s-au înregistrat 1,1 miliarde de turişti, care au generat circa 1,4 trilioane de dolari. Conform statisticilor OMT, turismul este a treia industrie a lumii ca număr de locuri de muncă generate.
"Călătorii tineri vor schimba lumea de mâine. Tinerii au curajul să călătorească în locuri în care alţii nu îndrăznesc să meargă şi asta înseamnă că ei generează profit pentru acele destinaţii în care călătoresc. În prezent, 25% din cele 1,1 miliarde de turişti sunt tineri. Până în anul 2020, estimăm că segmentul tinerilor cu vârste sub 19 ani care vor călători în lume va fi de 350 de milioane. Sunt recunoscător autorităţilor de la Bucureşti că au avut iniţiativa să aducă împreună turismul, tinerii şi clusterele", a subliniat Taleb Rifai.
Departamentul pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism a lansat la Bucureşti primul cluster de turism din lume dedicat tineretului.
"România poate fi primul exemplu ca destinaţie de atracţie a tinerilor prin acest tip de clustere, nişa de turism pentru tineri fiind una pe care punem un accent deosebit. Prin atragerea şi fidelizarea turiştilor tineri ne putem asigura cel puţin două generaţii de turişti, putem creşte incoming-ul", a spus, la rândul său, ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism, Florin Jianu.
Clusterele de turism pentru tineri au ca target persoanele cuprinse între 20 şi 32 de ani, dar conceptul poate fi extins şi la segmentul tinerilor între 16 şi 19 ani. (Agerpres)