Investiţiile importante în tehnologie, portofoliul complex de servicii, dar şi experienţa centenară, poziţionează Reva SA Simeria ca cel mai important reparator de vagoane de marfă din România. Având deja mai bine de jumătate din activitatea de reparaţii orientată către export, compania urmăreşte ca procentul acestei activităţi să atingă 75% în următorii ani.
Unul dintre principalele avantaje competitve este reprezentat de faptul că Reva Simeria este singura companie din ţara noastră care deţine capacitatea de a repara toate tipurile de vagoane de marfă. În acelaşi timp, REVA S.A. este la acest moment singura societate românească autorizată de organismele europene care oferă servicii de profil feroviar, revizii şi reparaţii vagoane şi subansamble, conform prescripţiilor germane VPI DB Schenker şi celor franceze SNCF. În plus, Reva execută şi modernizări, şi construcţii de vagoane de marfă.
“Pe piaţa internă REVA deţine cea mai mare acoperire în privinţa reparaţiilor de vagoane de marfă – avem în dotare toate tehnologiile necesare realizării reparaţiilor la cel mai înalt standard de calitate, coroborat cu cel mai redus cost, deţinem toate autorizările şi omologările necesare, suntem flexibili în abordarea nevoilor diverse ale clienţilor. În ce priveşte piaţa externă, ne adresăm clienţilor care operează în estul Europei şi dorim să atragem un număr cât mai mare din clienţii care deţin vagoane în această zonă. Avem în vedere însă şi alte pieţe internaţionale şi am avut deja o colaborare în Maroc”, declară Alina Magdău, Director General REVA Simeria.
Compania deţine autorizări de reparaţii după mai multe tipuri de norme (precum cele: germane, franceze, slovace), dar şi autorizări pentru repararea majorităţii subansamblelor de vagon. De exemplu, nu toţi competitorii deţin autorizare pentru repararea osiei montate după normele germane. Un alt avantaj competitiv cu care REVA a început deja să câştige teren pe această piaţă îl constituie timpii reduşi de imobilizare a vagonului în atelier precum şi asigurarea de pachete de servicii (de exemplu: reparaţie plus depozitare vagoane, reparaţie plus transport plus casare vagoane nereparabile).
Investiţii, produse și servicii noi
Cu o cifră de afaceri de 57,5 milioane lei înregistrată în anul 2013, REVA Simeria s-a axat pe o politică operaţională care i-a permis să păstreze volumul de prestaţii atins în anul 2011, dar cu o structură mult eficientizată.
Mai mult decât atât, în ultimii 2 ani compania şi-a completat gama de servicii cu două proiecte majore, ca urmare a unor investiţii importante:
Servicii de spălare vagoane cisternă la interior - realizată la standarde europene, staţia de spălat vagoane cisternă la interior este destinată spălării vagoanelor transportatoare de benzină şi motorină, dotată cu echipamente de reglare a temperaturii apei şi aburului, de dozare a detergenţilor, de degresare, spălare, dezinfectare, clătire şi uscare comandate şi asistate electronic. Staţia foloseşte detergenţi biodegradabili, iar apa rezultată este epurată şi neutralizată conform normelor NTTA 002. Se va realiza în viitorul apropiat şi o instalaţie de degazare.
Izolaţia termică a vagoanelor cisternă de 60 mc - acest nou proiect de îmbunătăţire a vagoanelor cisternă presupune montarea unei izolaţii termice pe cisternă, în scopul limitării pierderilor de căldură în timpul transportului, fapt care conduce la economisirea de energie la descărcarea produsului şi la scurtarea timpului de descărcare. Izolaţia termică se aplică la vagoanele cisternă cu capacitatea de 60 mc, construite pentru transport produse petroliere, încărcarea produselor transportate făcându-se atât la temperatura mediului ambiant cât şi ȋn stare caldă, la o temperatură maximă de 100 °C. Protecţia oferă şi un aspect estetic deosebit vagonului.
“Avem deja în plan o investiţie majoră în ceea ce priveşte diversificarea produselor şi intrarea şi pe alte pieţe decât cele feroviare, astfel că anul viitor dorim să punem în funcţiune o turnătorie de fontă. Aceasta va avea ca scop atât turnarea pieselor necesare pentru vagoanele de marfă, cât şi a altor produse solicitate intens pe piaţă”, adaugă Alina Magdău.
Direcţii de dezvoltare pe termen mediu şi lung
Strategia de dezvoltare a companiei urmăreşte, în primul rând, consolidarea poziţiei actuale de lider pe piaţa internă a reparaţiilor de vagoane marfă, precum şi dezvoltarea poziţiei pe piaţa externă a reparaţiilor de vagoane marfă (export);
O altă direcţie importantă este penetrarea de pieţe noi de desfacere prin diversificarea portofoliului de produse şi servicii prin: abordarea execuţiei de confecţii metalice, producerea de piese de schimb la preţuri competitive pentru vagoanele clienţilor (serie mică); spălarea de vagoane cisternă la interior, turnarea de piese de fontă de serie mică şi mare, revizia IS3 a osiilor.
Despre companie
Principalele domenii de activitate ale REVA Simeria sunt proiectarea, fabricarea, modernizarea și repararea vagoanelor de cale ferată; fabricarea şi recondiţionarea pieselor de schimb material rulant de cale ferată; fabricarea de construcţii metalice şi alte produse cu caracter industrial; executarea de ştanduri, instalaţii pentru construcţii civile şi industriale, SDV-uri, piese forjate şi matriţate, accesorii maşini unelte, îmbuteliere oxigen; activităţi de import export şi comercializare material rulant de cale ferată, materii prime și produse. O dată cu finalizarea investițiilor de anul acesta, compania oferă și servicii de spălare vagoane cisternă la interior (vagoane transportatoare de benzină şi motorină).
Istorie si traditie de 145 de ani
Inființată în anul 1869, intreprinderea de reparat material rulant din Simeria este cea mai veche întreprindere de profil din țară, care a inceput activitatea cu doar 20 de muncitori.
1941 - toate reparaţiile de vagoane trec la Atelierul Simeria-Triaj, la Atelierul central rămânând numai reparaţiile de locomotive.
1944 - aviaţia anglo-americană bombardează Atelierul care are importante pagube materiale.
1945 - sectorul de locomotive, a putut intra în funcţiune aproape cu întreaga capacitate de producţie refacerea începând imediat după bombardamente. Totuși, procesul de reparare a locomotivelor şi vagoanelor nu a încetat nicio oră. S-a lucrat în hale descoperite, cu unele utilaje parţial defecte.
1973 - sectorul central de producţie a trecut de la repararea locomotivelor cu abur, la repararea vagoanelor cisternă.
1992 - societatea devine societate comercială pe acțiuni cu capital majoritar de stat .
2001 - societatea se privatizează prin licitație publică, acționarul majoritar fiind SC GRAMPET SA București.
În urma unui amplu program investițional REVA Simeria a obținut, în perioada 2007-2013, autorizările Railion Deutschland (DB) pentru revizii de vagoane, extinsă ulterior de VPI DB Schenker si pentru componente de vagoane, SNCF - Franța, certificarea europeană ECM (ERI) emisă de Sconrail Elvetia.