Primarul general, Sorin Oprescu: “Bugetul aprobat pentru 2014 acopera toate zonele de interes pentru o capitala europeana. Are obiective clare: dezvoltarea orasului, functionarea lui, dar in acelasi timp protectia cetatenilor, nu doar prin subventiile acordate la energia termica si pentru transportul in comun, ci si prin sustinerea celor 19 spitale aflate in administrarea Primariei Capitalei, a caselor de batrani si a creselor de copii. Sigur ca investitiile reprezinta o componenta importanta a previziunilor bugetare pentru acest an, de aceea sunt alocate sume consistente pentru cele doua spitale aflate in constructie, Foisor si Gomoiu, pentru finalizarea podului Mihai Bravu, pentru infrastructura sportiva atat de necesara unei capitale, ma refer la sala polivalenta, academia de tenis si patinoar, pentru reabilitarea strazilor si bulevardelor aflate in intretinere. Pentru ca tinta noastra este sa avem grija ca bucurestenii sa duca o viata cat mai civilizata.”
Modernizarea spitalului de copii “dr.Victor Gomoiu”
Unul dintre proiectele Municipalitatii il reprezinta modernizarea si echiparea spitalului clinic de copii "doctor Victor Gomoiu", lucrarile presupunand constructia unui nou spital, costurile pentru realizarea acestuia fiind finantate integral de Primaria Capitalei. Noul spital va avea sase etaje, o capacitate de 278 de paturi, iar numarul salilor de operatie va creste de la 2 existente, deservind o singura specialitate (ORL) la 10, dupa cum urmeaza: 2 Sali operatii ORL, 2 Sali operatii Chirugie, 2 Sali operatie Ortopedie si 4 Sali operatii Cardiologie. De asemenea, noua unitate medicala va avea o parcare cu o capacitate de 119 locuri, dintre care 5 pentru ambulante. Noul spital va fi finalizat anul viitor, in 2015.
Alt spital in vedere: “Foisor”
Un alt spital aflat in administrarea Municipalitatii, care va fi adus la standarde europene, este Spitalul Clinic de Ortopedie-Traumatologie si TBC Osteoarticular "Foisor". Acesta va fi reabilitat, modernizat si dotat cu aparatura si echipamente performante. Prin realizarea ivestitiei propuse se vor realiza conditiile unui act medical la standarde europene in conditiile asigurarii unui confort maxim al pacientilor.
Pasajul rutier suprateran Mihai Bravu
Un alt proiect important de infrastructura este pasajul rutier suprateran Mihai Bravu, care rezolva subtraversarea a doua puncte esentiale – Splaiul Unirii si Dambovita pe de-o parte, iar pe de cealalta parte, intersectia Mihai Bravu cu Calea Vacaresti, realizand continuitatea traficului, in corelare cu viitorul pasaj subteran de la Piata Sudului. Scopul proiectului îl reprezintă descongestionarea traficului din zona intersecţiei Şoseaua Mihai Bravu - Splaiul Unirii - Calea Văcăreşti.
Pentru finalizarea acestui proiect lucreaza zilnic peste 100 de oameni. Primul pod l pasajului se va finaliza in luna mai a acestui an, intregul proiect fiind finalizat in aprilie 2015.
Refacere şi modernizare patinoar artificial “Mihai Flamaropol”
Pentru a raspunde unei necesitati stringente de amenajari sportive publice, Municipiul Bucuresti isi propune refacerea si modernizarea actualului patioanar Mihail Flamaropol si realizarea unui patinoar modern pentru sporturi pe gheata, dotat si echipat la standarde inalte de calitate si integrarea sa, atat in circuitele competitionale internationale, cat si intr-un circuit sportiv public permanent. In scopul integrarii armonioase in parc, se are in vedere amenajarea unui acoperis verde al constructiei si accesul publicului, permitand astfel o priveliste panoramica asupra ansamblului. Patinoarul va avea o suprafata desfasurata de aprox. 9500 mp, cu o capacitate de 3100 locuri, inclusiv VIP. De asemenea, acoperisul viitorului patinoar va fi pietonal, sub forma de relief artificial orientat spre lacul din imediata vecinatate. Pe teren se va asigura si o zona de parcare in aer liber pentru aprox. 82 autoturisme. Valoarea estimata a investitiei este de 108.574 mii lei exclusiv TVA, durata de executie fiind de 24 de luni.
Sala multifunctionala complex sportiv “Lia Manoliu”
Noua arena multifunctionala, care se afla in prezent in stadiul de licitatie, va permite organizarea de competitii si campionate nationale si internationale, pentru diferite discipline sportive precum si organizarea de spectacole si concerte de mare anvergura.
Capitala Romaniei avea nevoie de o arena multifunctionala cu o capacitate de peste 12 mii de locuri. Se preconizeaza ca pana la sfarsitul anului 2015 acest proiect sa fie finalizat.
Academia de tenis – Complex Sportiv “Lia Manoliu”
Pentru a raspunde unei necesitati de amenjari sportive publice, Municipiul Bucuresti isi doreste dezvoltarea unui complex de terenuri de tenis si integrarea sa intr-un circuit sportiv public permanent.
Terenul se afla in Complexul Sportiv Lia Manoliu in imediata vecinatate a Arenei Nationale pe fosta platforma de prefabricate si organizare de santier a stadionului, santier ce si-a incheiat activitatea. Academia de Tenis va avea sase terenuri de tenis, dotate cu gradene pentru 1300 spectatori, vestiare si cabinet medical. Valoarea totala a investitiei este de 6.209 mii lei exclusiv TVA, durata de executie fiind de 6 de luni.
Pasajul Piata Presei Libere
Acest pasaj, care fluidizeaza circulatia pe cele doua directii predominante, porneste din Soseaua Bucuresti-Ploiesti cu 2 benzi de circulatie si se bifurca, astfel: pasaj cu 2 benzi de circulatie spre Soseaua Kiseleff, ramura cu o banda de circulatie largita spre Bd Marasti. Lungimea aproximativa a pasajului este de 700 de metri (cu tot cu rampe) si va fi realizat in asa fel incat traficul din zona sa nu fie interupt pe perioada desfasurarii lucrarilor;
In prezent au fost finalizate serviciile de proiectare si s-au obtinut avizele necesare si s-au facut modificarile proiectului tehnic pentru a oermite galeriilor de metrou care vor asigura legatura cu Orasul Otopeni sa subtraverseze pasajul rutier.
A doua etapa a bulevardului Buzesti-Berzei – Uranus - Vasile Parvan – intersectia Calea Rahovei cu b-dul Tudor Vladimirescu
Aceasta etapa va include un tunel subteran, sub Dealul Parlamentului, intre cladirea Parlamentului si viitoarea catedrala a Mantuirii Neamului; tunelul va incepe din str. Izvor cu iesire pe str. Uranus, imediat dupa subtraversarea b-dului 13 Septembrie si va facilita circulatia catre zona de sud, sud-vest. Planul Urbanistic Zonal se afla procedura de avizare.
Citește pe Antena3.ro