Arabi, moldoveni, romani si ucraineni. Acestia au constituit, in urma cu doi ani si jumatate, o puternica retea de calauze pentru transportul transfugilor basarabeni sau din Orientul Mijlociu in spatiul Schengen.
ION ALEXANDRU, EDUARD PASCU
TAXA. Fiecare imigrant platea intre 2.000 si 2.500 de euro pentru un drum
|
AFACERE. Filiera era condusa de Vasile Fit, avandu-i ca locotenenti pe Ioan Versan, Dan Dumitru si pe Zoltan Rus, toti din Simleul Silvanei. Acestia controlau operatiunile de migratie ilegala in Romania, imigrantii fiindu-le furnizati pe filiera condusa de Mariana Crucerescu, din Republica Moldova. Totul a inceput in primavara anului 2002, cand Fit, aflat la Budapesta, a batut palma cu Mariana Crucerescu pentru a face afaceri impreuna. Fit a luat imediat legatura cu Zoltan si cu Dumitru, cerandu-le sa fie folositi ca si calauze. Mariana a intrat si ea in afacere, nu singura, ci alaturi de o retea ucraineana deja activa pe teritoriul Ungariei.
Din mai 2002, mai multe grupuri de transfugi au luat calea Occidentului prin intermediul acestei retele nou- formate. Fiecare migrant platea 2.000-2.500 de euro, in functie de punctul terminus - Austria sau Italia.
HARTA. Prin Romania treceau imigran]ii din Chisinau si Bulgaria, care apoi ajungeau in Italia
|
Citește pe Antena3.ro
TRASEELE TRANSFUGILOR
|
Anchetatorii sustin ca in anul 2002 traseul folosit de aceste grupuri era Bors - Szolnok - Budapesta (Gara Keleti) - M7 - Szekes - Fehervar - Veszprem - Kormend - Vaszent - Mihaly. La 500 de metri de Mihaly, intr-o padure, transfugii erau debarcati si preluati de Zoltan Rus, care ii traversa padurea aproximativ 5 km, ajungand in localitatea austriaca Gussing. Cei care doreau sa ajunga in Italia, erau preluati cu masini si dusi la Padova. Acolo ei achitau contravaloarea transportului unui basarabean neidentificat pana in prezent. Si unii cetateni din Orientul Mijlociu au beneficiat de aceleasi servicii. Intrucat in a doua parte a anului 2003 politiile de frontiera ungara si austriaca au inasprit masurile de securitate in zona Kormend, traficantii de persoane au gasit alt traseu mai putin primejdios: Budapesta (Gara Keleti) - Gyor - Csorna - Kapuvar - Nagycenk. In acest ultim punct, migrantii erau preluati de calauzele Zoltan si Versan si dusi prin padure in Austria, in Leucskhekreutz. Un alt traseu era Budapesta - Gyor - Csorna - Lovo - Sopronkcovest - Nagycenk.
|