x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator România, lider în UE la creşterea vânzărilor cu amănuntul, în mai

România, lider în UE la creşterea vânzărilor cu amănuntul, în mai

de Redacția Jurnalul    |    06 Iul 2023   •   21:00
România, lider în UE la creşterea vânzărilor cu amănuntul, în mai
Sursa foto: Unsplash

Volumul comerţului cu amănuntul a rămas nemodificat în zona euro şi a scăzut cu 0,1% în Uniunea Europeană în mai, comparativ cu luna precedentă, când nivelul din zona euro a rămas stabil, iar UE a raportat o creştere de 0,1%, însă România este statul membru UE cu cea mai puternică creştere a vânzărilor cu amănuntul, conform datelor publicate joi de Oficiul European pentru Statistică (Eurostat).

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în mai, comparativ cu luna precedentă, s-a înregistrat în România (3,3%), Portugalia (3,2%) şi Suedia (1,6%), cele mai semnificative scăderi fiind în Slovenia (minus 5,3%), Luxemburg (minus 4,5%) şi Polonia (minus 3,7%).

În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un declin de 0,3%, în timp ce vânzările de combustibili auto au crescut cu 0,3%, iar cele de produse non-alimentare nu s-au modificat.

În mai, comparativ cu perioada similară din 2022, volumul comerţului cu amănuntul a scăzut cu 2,9% în zona euro şi cu 3% în Uniunea Europeană.

În rândul statelor membre UE pentru care sunt disponibile datele, cea mai mare creştere a volumului comerţului cu amănuntul în mai, comparativ cu perioada similară din 2022, s-a înregistrat în Spania (7,3%), Cipru (6,1%) şi Malta (3,3%), cele mai semnificative scăderi fiind în Slovenia (minus 13,4%), Ungaria (minus 12,3%) şi Estonia (minus 9,6%).

România a raportat un avans anual de 3,2% în mai, faţă de un declin de 0,6% luna precedentă.

În UE, vânzările de alimente, băuturi şi tutun au înregistrat un declin de 3,5%, cele de combustibili auto au scăzut cu 2,5% iar cele de produse non-alimentare au înregistrat un recul de 2,4%. 

×
Subiecte în articol: romania vanzari