x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Studiu UPC / Programele medicale în topul preferinţelor europenilor

Studiu UPC / Programele medicale în topul preferinţelor europenilor

de Adriana V. Paduraru    |    29 Ian 2009   •   00:00

UPC a dat publicităţii un sondaj realizat Olanda, Belgia, Irlanda, Austria, Elveţia, Polonia, România, Ungaria, Cehia, Slovenia, Slovacia, Chile prin care s-a urmărit comportamentul consumatorilor legat de privitul la televizor.



Din larga varietate de programe TV, acelea care abordează subiecte medicale, emisiunile informative cum ar fi talk show-uri, documentare şi reality show-uri, sunt cele mai populare în rândul europenilor, cu 78% audienţă în această categorie. Aceasta este mai mare decât audienţa serialelor inspirate din viaţa medicilor (71%). Dintre acestea din urmă, producţii precum "Spitalul de Urgenţă" şi "Anatomia lui Grey" sunt de departe favoritele telespectatorilor (50%), în comparaţie cu serialele locale pe aceeaşi temă (22%). Dintre toate programele informative şi reality show-uri, 20% dintre europeni preferă să se uite la programe care prezintă cazuri extreme (cu intervenţii chirurgicale).  

Majoritatea repondenţilor (56%) nu au absolut nici o problemă să urmarească operaţii chirurgicale la televizor. Audienţa este cu 11% mai mare faţă de emisiunile în care nu se vede sânge pe ecran. Aproximativ un sfert dintre repondenţi nu se simt confortabil să privească operaţii chirurgicale explicite la televizor. În plus, unul din trei europeni a răspuns că ar fi de acord cu un program de televiziune care să prezinte urmările unei operaţii medicale sau cosmetice. Factorul motivant nu constă prea mult în valoarea educaţională, cât în obţinerea unei compensaţii financiare din posibilele reacţii negative.

SFATUL MEDICULUI. Nu mai puţin de 72% din totalul repondenţilor găsesc utile programele TV în care practicienii sau specialiştii din domeniul medical oferă sfaturi practice în legatură cu diferite boli şi tratamente. Acest aspect este în concordanţă cu interesul general al consumatorului pentru programele medicale informative. De asemenea, sondajul arată că mai mult de unul din trei repondenţi (37%) ar fi deschişi ideii de consultări interactive susţinute de medici prin intermediul televiziunii. Principalele motive menţionate sunt faptul că i-ar scuti de o vizită la medicul personal sau le-ar permite să-şi vadă doctorul pentru chestiuni minore. Alţi 24% s-ar folosi de acest serviciu în caz de urgenţă sau dacă nu ar avea o altă opţiune la dispoziţie.

×
Subiecte în articol: mass-media