x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator SURPRIZE RUTIERE PE ŞOSELELE ŢĂRII /Radare fresh

SURPRIZE RUTIERE PE ŞOSELELE ŢĂRII /Radare fresh

de Mara Raducanu    |    18 Mar 2009   •   00:00
SURPRIZE RUTIERE PE ŞOSELELE ŢĂRII /Radare fresh

Mare atenţie, şoferi! Anul acesta 70% din judeţe vor avea radare fixe şi momentan în aproximativ 12 judeţe se lucrează pentru implementarea acestora. Surse din Poliţie susţin că banii din amenzi merg direct la bugetele locale şi că sistemele - foarte performante - au fost puse la dispoziţia Poliţiei cu titlu gratuit de societăţi comerciale sau organizaţii nonguvernamentale.



Deşi decizia IGPR de anul trecut de a achiziţiona Loganul de 70.000 de euro s-a soldat cu demiterea lui Gheorghe Popa, totuşi pe maşinile vizate să fie cumpărate exista şi un sistem video digital, performant şi foarte util pentru îmbunătăţirea modului de lucru al Poliţiei. De asemenea, acest sistem - de altfel, unul foarte costisitor - putea să fie uşor de operat dintr-un singur punct cu ajutorul unei telecomenzi, iar radarul respectiv putea permite o gamă largă de conectare wireless. Însă "afacerea" Loganul a picat, iar Poliţia Română a rămas la fel de săracă în dotări şi de cele mai multe ori neputincioasă în lupta cu cei care încaşcă legea, mult mai bine puşi la punct. Ca exemplu, şi la ora actuală Poliţia are în dotare aceleaşi radare cu videocasetofon, care permit înregistrarea pe un suport magnetic a imaginilor, sunetelor şi textului.

BANII... LA BUGETUL LOCAL
De la sfârşitul anului trecut şi până în prezent, în zece judeţe au fost implementate radare fixe. Momentan în alte judeţe (Arad, Bacău, Bucureşti, Cluj, Ilfov, Ialomiţa, Prahova, Sibiu, Vâlcea şi Vrancea) se lucrează la implementarea sistemului, care va fi finalizat în maximum două-trei luni, iar în altele iniţiativa este încă la stadiul de proiect. "Sistemul este pus la dispoziţia Poliţiei cu titlu gratuit de societăţi comerciale sau organizaţii nonguvernamentale, care au încheiat parteneriate public-private cu primăriile pe raza cărora sunt instalate echipamentele de măsurare a vitezei. Pe scurt, este vorba de un protocol de cooperare încheiat între inspectoratul de poliţie judeţean şi furnizorul sistemului care stabileşte şi metodologia de lucru cu sistemul", ne-au declarat cei care se ocupă de acest proiect. Banii obţinuţi din amenzi merg direct la bugetele locale, însă Poliţia a acceptat colaborarea deoarece în primul an de la punerea în funcţiune a sistemului numărul accidentelor de circulaţie grave s-a diminuat cu 50% pe sectoarele de drum monitorizate.

ACEEAŞI TEHNICĂ SUB ALTĂ PĂLĂRIE
Modul de funcţionare al aparatelor este unul simplu, iar procedura aceeaşi ca şi până acum. Adică, în momentul în care autovehiculul depăşeşte viteza legală pe sectorul de drum monitorizat, echipamentul instalat pe teren prelevează o fotografie care este transmisă dispeceratului de monitorizare. Mai departe, lucrătorii de la Poliţia Rutieră vizualizează aceste fotografii, identifică proprietarii maşinii şi le transmite o adresă de comunicare a datelor. Rămâne de văzut cât de operativi vor fi poliţiştii cu prelucrarea datelor. În momentul de faţă şoferii se trezesc şi după trei luni cu amenzile în plic.

×
Subiecte în articol: observator