x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Transpiraţia strică circulaţia

Transpiraţia strică circulaţia

de Luiza Moldovan    |    Monica Andrei Capatos    |    30 Mai 2007   •   00:00
Transpiraţia strică circulaţia
Sursa foto: KARINA KNAPEK/

Despre un autobuz foarte apetisant care "vine sau nu vine, daţi-mi un răspuns, să ştiu că există şi mi-ar fi de-ajuns". Iţi zicem noi, dragă Corina, că nu e de-ajuns. Domnilor şi domnilor, urcarea! Dar, mai intăi, aşteptarea.

Stimaţi aşteptători, iată, autobuzul face la dreapta şi, in acest moment, il privim cum se indreaptă inspre staţia de autobuz, ne aflăm, iată, la bordul unui Mercedes extrem de apetisant şi ne ţinem, iată, chiar in acest moment, de bara din dreapta noastră, şi incă de o bară de sus şi ne sprijinim, iată, cu tot corpul de bara din faţa noastră, că ne cerem şi scuze dacă e, iată, in acest moment Mercedesul s-a pus in mişcare, el merge şi merge incă foarte lin, ca o trotinetă pe un asfalt fără gropiţe, pune o frănă bruscă, trupurile noastre toate/ se apleacă peste poate (iată, că facem şi rime in acest moment), nu-i nimic, injurăm şi mergem mai departe, noi inaintăm incet şi lin către viitor şi punct. Vom reveni in direct.

CUM E. Da, şi deci aşa. Un miros excelent de sebum amestecat cu medicamente răzbate, iată, chiar in acest moment, din capul domnului aşezat in faţa noastră pe scaun, nu-i nimic, ne indreptăm ochii şi sufletul către fereastra deschisă, mă rog, un fel de-a spune, aceasta este un gemuleţ, nu o fereastră, iţi dai seama, deci nasurile noastre.... ăăă.... sufletele noastre, desigur, domnilor şi domnilor, se apleacă inspre gemuleţul zgărcit cu aerul, ne curge machiajul de pe faţă, nu-i nimic, lasă, că e bine, in staţie la Mihai Bravu nu se mai ajunge niciodată pentru că e coadă la semafor şi maşinile sunt multe, iar timpul e prea scurt pentru nişte maşini atăt de multe, nu-i nimic, o servietă ne impunge prietenos in genunchi, ei şi ce, un domn politicos comentează că se asfixiază şi ce minte a avut primarul ăla să ia, cităm, porcăriile astea de autobuze, am incheiat citatul, că n-are aer să respire, e drept, ce-i drept, e drept, aşa e, aerul e foarte preţios in aceste maşini.

TU SĂ TACI! Ştiţi ceva? Călătorii ăştia prea şi-au luat-o-n cap. Acuma au pretenţii să le fie şi comod, să aibă aer, să nu curgă transpiraţia pe ei, să meargă şi ei civilizat, da’ chiar aşa? Aceşti oameni nu trebuie băgaţi in seamă, pentru că ei nu contează. Aer condiţionat. Că parcă s-au născut cu instalaţia de aer condiţionat in braţe. Băi, da’ pretenţioşi mai sunteţi, dragă. Că cică şoferul de ce are şi ei n-au. Păi, pentru că d-aia. Ai inţeles? Şi comentează la tine acasă, nu in autobuzul apetisant şi degeaba. Ai compostat bilet? Ţi-ai făcut abonament? Ai plătit tot ce se putea plăti? Atunci fă bine şi taci şi nu uita ca luna viitoare să-ţi innoieşti abonamentul. Şi să-ţi iei un prosop la tine pentru situaţiile de criză. Şi, oricum, de ce transpiri, in primul şi-n primul rănd? Iar dumneavoastră, domnul in scaun cu rotile, să faceţi bine şi să-i transmiteţi telepatic şoferului că vreţi să coborăţi, pentru că altfel nu ştie şi pleacă din staţie cu dumneavoastră cu tot, fără să vă lase trapa aia in jos, ca să vă puteţi da jos la staţia dorită. Şi in orice caz... e foarte bine aşa cum e.


Promisiuni uitate repede!


"Vara va fi frig, iar iarna cald", asta promitea primarul general, Adriean Videanu, bucureştenilor care folosesc mijloacele de transport in comun. Asta a fost valabil acum un an, cănd edilul a descoperit că autobuzele Mercedes, 500 la număr, deşi au costat foarte mult, 188.000 de euro, au fost luate fără aer condiţionat. Declaraţiile directorului RATB, Gheorghe Aron, erau ameţitoare. "Reacţia negativă a călătorilor şi nemulţumirea primarului general ne-au determinat să reevaluăm situaţia şi am hotărăt să montăm aceste aparate de aer condiţionat in autobuze", spunea Aron. Reevaluarea n-a ieşit insă in favoarea bucureştenilor, conducerea RATB uitănd de promisiuni. "Costurile pentru montarea aerului condiţionat sunt foarte mari. Investiţia este nerentabilă şi ineficientă", declara acum două zile un reprezentant al RATB.

×
Subiecte în articol: observator iată