Frunza va fi păstrată şi eventual va fi uşor modificată
Proaspăt sosită în ţară de la Paris, Elena Udrea, ministrul Dezvoltării Regionale şi Turismului, încearcă să paseze răspunderea în privinţa frunzei buclucaşe din logoul noului brand de ţară al României.
Udrea a explicat că rolul său este doar de a asigura cadrul legal şi că, deşi în opinia sa personală "există similitudini evidente" între frunza din logo şi simbolul folosit de o companie britanică de transport, experţii trebuie să se pronunţe asupra desenului. "Dumneavoastră sunteţi cei care vor decide. Aşa cum veţi decide, noi aşa vom proceda", s-a adresat Udrea reprezentanţilor consiliului, din care fac parte George Copos, Radu Enache, proprietarul lanţului hotelier Continental, şi foştii secretari de stat în Ministerul Turismului Lucia Morariu şi Nicu Rădulescu. Ea a repetat că instituţia pe care o conduce nu va face nici o plată dacă se va dovedi că desenul logoului pentru noul brand turistic al României nu este original. Astfel că acum toată greutatea deciziei în privinţa brandului de ţară este pe umerii comisiei ministeriale de la instituţia condusă de Udrea.
La comisie a participat şi pedelistul Gheorghe Flutur, preşedintele Consiliului Judeţean Suceava. Flutur a declarat înaintea şedinţei că nu ar trebui să renunţăm la frunză. "De ce să renunţăm? Noi, românii, ne tăiem mereu singuri craca", a spus Flutur. În acelaşi timp, Elena Udrea s-a rezumat să spună că doar frunza este singura problemă a logoului şi că, pe toată durata, proiectul a fost perfect legal şi transparent.
Consiliul de Brand a recomandat păstrarea frunzei din identitatea viziuală a brandului turistic şi eventual modificarea uşoară a acesteia, a declarat Paul Mărăşoiu, membru al Consiliului. "Consiliul de Brand e pe deplin de acord cu soluţia propusă de THR-TNS şi îşi asumă pe de-a-ntregul concluziile procesului de creare a brandului. Având în vedere similitudinile dintre cele două frunze, este în derulare un proces juridic de evaluare a acestei situaţii", a spus Mărăşoiu. El a adăugat că, în cele câteva ore de dezbateri, Consiliul a derulat întreg procesul de creare a brandului şi nu a găsit nici un viciu, fiecare etapă a cercetării de piaţă desfăşurându-se în perfectă cunoştinţă de cauză. "Vom păstra, cu mici îmbunătăţiri, aceeaşi structură încât să ieşim de sub orice formă de ameninţare juridică", a precizat Mărăşoiu. El a subliniat că, dacă nu vor apărea probleme din punct de vedere juridic, frunza va fi păstrată în forma de acum. "Dacă pot apărea probleme legale, logoul poate fi uşor alterat", a adăugat el.
Udrea nu a risipit nici unul dintre dubiile care planează asupra contractului. Jurnalul Naţional a scris că firma de sondare CSOP a primit un contract pentru un sondaj de opinie realizat pe un eşantion de 1.200 de oameni în România. Andrei Muşetescu, reprezentantul THR în România, este şi director al CSOP. "CSOP a lucrat pentru TNS, pentru ceea ce a însemnat un sondaj pe piaţa din România. Compania a lucrat cu firme originare din celelalte ţări sondate şi era firesc să fie aşa, pentru că nu puteau să desfăşoare ei atâta logistică în fiecare din ţările respective. Nu cunosc mai multe detalii şi cred că este un subiect artificial, fiind vorba despre o relaţie comercială între două companii, în care ministerul nu are nici un amestec", a declarat Udrea, într-un interviu acordat Mediafax. Ea a mai spus că ministerul poate plăti doar pentru partea de cercetare aferentă brandului turistic, nu şi pentru cea de creaţie.
Pe de altă parte, PSD şi PNL şi-au exprimat ieri disponibilitatea de a susţine o eventuală comisie de anchetă care să investigheze modul în care au fost cheltuiţi banii pentru realizarea brandului şi a logoului de ţară.
Citește pe Antena3.ro