Unul dintre soferii Partidului Romania Mare a fost retinut in urma cu doua zile de politistii bucuresteni sub acuzatia de furt calificat. Tanarul facea parte dintr-o grupare care fura masini din Capitala si apoi le dezmembra intr-o comuna din judetul Calarasi.
de RADU CRIVAT, LUCIAN FLOREA
|
|
ACTIUNE. In comuna Plataresti au fost descoperiti cei patru indivizi care dezmembrau de zor doua Dacii |
Reteaua a fost anihilata joi seara, cand cei patru membri au fost retinuti de politisti. Pe baza unor informatii primite, oamenii legii au descins
intr-o curte din comuna calaraseana Plataresti, unde au gasit doua autoturisme Dacia 1310. Politistii de la Serviciul Furturi Autovehicule de la Politia Capitalei au prins, chiar in timp ce "operau" masinile, doi tineri: George Oncica si Razvan Vintila, amandoi din Bucuresti.
In timp ce suspectii erau legitimati, anchetatorii au dat peste alte doua persoane care incercau sa se faca nevazute. Este vorba de Aurel David, de 26 de ani, si de Gheorghita Vlasceanu, de 29 de ani, ultimul fiind angajat ca sofer la filiala bucuresteana a Partidului Romania Mare. La vederea politistilor, ei au incercat sa fuga cu un autoturism Dacia Papuc, condus de Vlasceanu. Masina inmatriculata cu numarul B 55 PRM era tocmai masina de serviciu a
partidului. Atat David Vintila, cat si soferul PRM, Gheorghita Vlasceanu, sunt cunostinte mai vechi ale politistilor, ei avand antecedente penale.
RETEAUA. Cei patru au fost retinuti, iar cercetarile ulterioare au scos la iveala ca ei formau o retea specializata in furtul autovehiculelor. Mai mult, anchetatorii au gasit ulterior placutele de inmatriculare ale celor doua Dacii furate in portbagajul unui BMW parcat intr-o curte din Capitala.
In noaptea de miercuri spre joi, Vlasceanu si David furasera cele doua masini gasite la descinderea din Plataresti din Sectoarele 2 si 3 ale Capitalei, sustin surse din Politie. Potrivit anchetatorilor, ei ar fi stabilit impreuna cu ceilalti doi complici, Oncica si Vintila, sa duca automobilele furate in Plataresti, unde urmau sa fie dezmembrate, iar piesele vandute.
ANGAJATUL-PROBLEMA. Surse din Servicul Administrativ al PRM confirma ca Gheorghita Vlasceanu era angajat ca sofer de la inceputul anului. El conducea Dacia Papuc inmatriculata cu numarul B 55 PRM, dar de mai multe ori plecase cu ea, in timpul programului, in interes personal. Sursele citate sustin ca Vlasceanu spunea ca are niste probleme de rezolvat la o ferma de langa Bucuresti. Mai mult, el a fost mustrat si chiar amenintat cu desfacerea contractului de munca pentru abateri de la regulamentul interior. Cu toate acestea, in aceasta perioada nu a fost dat afara. Abia in aceasta saptamana, ca urmare a reorganizarii PRM, el a fost trecut pe tusa. Un comunicat al partidului arata ca marti contractul de munca al lui Vlasceanu Gheorghita a fost desfacut pentru "abateri repetate". Potrivit directorului organizatoric al PRM, Ioan Baldea, desi nu mai era angajat, soferul a venit joi dupa-amiaza si a sustras masina din curtea partidului, fara sa anunte pe nimeni. El a fost retinut cateva ore mai tarziu, la Plataresti.
PILE
|
Pozitia oficiala a PRM, exprimata prin vocea vicepresedintelui partidului, Lucian Bolcas, a fost ca Gheorghita Vlasceanu a detinut intr-adevar functia de conducator auto la partid, dar acesta nu era si membru al partidului. Si totusi, cum a ajuns sa fie angajat pe acest post in conditiile in care are antecedente penale pentru furt? Actuala administratie nu poate oferi raspunsul la aceasta intrebare. Surse neoficiale sustin insa ca tanarul a fost "adus la PRM de cineva", desi apucaturile sale au fost "citite" inca din primele zile. Trebuie mentionat ca Gheorghita Vlasceanu este nepotul Angelei Balan, senator al Partidului Romania Mare in perioada 2000-2004.
|