Cheltuielile pentru reclamă şi publicitate au crescut de la 50.000 de lei la 2.550.000 de lei în cadrul bugetului Ministerului Transporturilor, pentru atragerea unui număr cât mai mare de potenţiali cumpărători în achiziţia pachetului de acţiuni la CFR Marfă, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Andrei Zaharescu, potrivit agerpres.ro.
Pe de altă parte, în bugetul aceluiaşi minister a scăzut volumul cheltuielilor pentru rapoarte de evaluare în procesul de privatizare şi post-privatizare, de la 11 milioane de lei la 8,5 milioane lei.
"Creşterea volumului cheltuielilor pentru reclamă şi publicitate este justificată de atragerea unui număr cât mai mare de potenţiali cumpărători, în achiziţia pachetului de acţiuni pe care Ministerul Transporturilor îl gestionează la CFR Marfă în calitate de acţionar în numele statului român", a precizat Zaharescu.
El a menţionat că în şedinţa de Guvern a fost adoptat un proiect de hotărâre pentru modificarea anexei la Hotărârea Guvernului nr.65/2013 pentru aprobarea bugetului propriu de venituri şi cheltuieli al Ministerului Transporturilor privind activitatea de privatizare pe anul 2013.
Ministrul Transporturilor, Relu Fenechiu, a afirmat pe 16 aprilie că există "vreo 12 companii" care şi-au manifestat interesul faţă de privatizarea CFR Marfă, anunţând că vor să cumpere caiete de sarcini.
Mai multe termene ale licitaţiei pentru privatizarea CFR Marfă au fost decalate, compania câştigătoare urmând să fie anunţată pe 26 iunie, potrivit unui anunţ postat pe 20 aprilie pe site-ul Ministerului Transporturilor.