În şedinţa de marţi, 23 iunie, membrii CNA au hotărât că spotul de promovare a evenimentelor din 2 mai organizate de către Ministerul Tineretului şi Sportului încalcă articolul 155 din Codul audiovizualului. Spotul de promovarea a Zilei tineretului este ilegal întrucât, potrivit respectivului articol, este interzisă publicitatea politică, exceptând perioada de campanie electorală.
Singura excepţie de la această regulă este stabilită printr-o ordonanţă de urgenţă care dă drept autorităţilor publice să achiziţioneze servicii de creare şi promovare sub formă de spoturi sau alte mijloace a unor evenimente proprii, însă trebuie marcate corespunzător. Clipul de prezentare a Zilei tineretului nu este protejat de această lege întrucât acesta nu promovează evenimentul, ci mai degrabă un om politic, respectiv pe ministrul tineretului. "Monica Iacob Ridzi se identifică în clip cu tineretul din România", a declarat Dan Grigore, care a adăugat în glumă că ministerul ar trebui să se numească de-acum Ministerul Tineretului şi Spoturilor.
Dezbaterea de marţi a pornit de la întrebarea adresată CNA de către Cătălin Tolontan, redactor şef al Gazetei sporturilor: "Este legal ca Ministerul Tineretului şi Sportului să contracteze, să recepţioneze şi să plătească ştiri şi reportaje TV nemarcate ca publicitate?". Tolantan a prezentat şi un dosar care cuprindea documente ce relevau faptul că MTS a încercat, prin intermediul companiilor Artisan Consulting şi Mark SRL, să cumpere ştiri la mai multe posturi de televiziune.
Reprezentanţii televiziunilor prezenţi la şedinţa CNA au spus că n-au nici o legătură cu cele două firme implicate şi că nu au semnat nici un document cu acestea, ci cu alte companii strict pentru spotul campaniei "De două ori mai tânăr". În plus, repezentanta trustului Pro, Adriana Păpureanu, spune că materialele difuzate la MTV şi Pro TV au promovat un eveniment propriu, aflat la doua ediţie, la care Ministerul Tineretului a avut doar calitatea de partener.
Citește pe Antena3.ro