Senatul a deschis ieri plicurile cu ofertele primite pentru achiziţia de limuzine. Pentru că doar doi dealeri - Porsche şi Automobile Bavaria - au concurat, alegerea va fi făcută intre Audi şi BMW. Descrierea "maşinii ideale" este: neagră, peste 190 km/h, tracţiune 4x4, pe benzină.
Maşini pentru senat - Doar două firme au rămas in cursă
Senatul a deschis ieri plicurile cu ofertele primite pentru achiziţia de limuzine. Pentru că doar doi dealeri - Porsche şi Automobile Bavaria - au concurat, alegerea va fi făcută intre Audi şi BMW. Descrierea "maşinii ideale" este: neagră, peste 190 km/h, tracţiune 4x4, pe benzină.
Dacă vineri erau in discuţie cinci firme pentru furnizarea de autoturisme de lux pentru conducerea Senatului - Mercedes, Audi, BMW, Jaguar-Land Rover şi Volkswagen - ieri, la deschiderea ofertelor au rămas in cursă doar Audi şi BMW. Concret, pentru lotul de 20 de maşini cu capacitatea cilindrică intre 2.300 şi 3.000 cmc, care vor fi folosite de membrii Biroului Permanent şi de liderii de grup, oferta a fost făcută de Porsche cu Audi, iar de Automobile Bavaria cu BMW. La secţiunea autoturisme cu capacitatea cilindrică cuprinsă intre 1.700 şi 2.000 cmc, care vor fi repartizate preşedinţilor de comisii parlamentare, singura ofertă primită provine tot de la Porsche, cu marca Volkswagen, după cum a precizat secretarul general al Senatului, Dan Vasiliu.
Decizia va fi luată insă in maximum trei zile, după ce comisia care a organizat licitaţia va evalua dacă documentele depuse de firmele respective respectă condiţiile impuse. După stabilirea căştigătorului se va incheia un acord-cadru cu acest dealer, urmănd ca autoturismele să fie livrate in tranşe. Surse parlamentare dau insă ca sigură alegerea mărcii Audi A4. Conform anunţului de licitaţie, pentru maşinile din prima tranşă, livrarea se poate face pentru o parte din ele pănă in septembrie, iar pentru restul, pănă la sfărşitul anului. Şi o parte din autoturismele din cea de a doua categorie, sub 2.000 cmc, trebuie livrate in trimestrul IV al acestui an, restul urmănd să intre in curtea Senatului in cursul anului viitor.
CULOAREA NEAGRĂ, OBLIGATORIE. Cele două firme care au depus oferte au acceptat sistemul de achiziţie buy-back, ceea ce inseamnă că Senatul va da "la schimb" un număr egal de autoturisme Leganza, Nubira şi Cielo, care au fost folosite pănă acum de senatori. Ca atare, din preţul de achiziţie al noilor limuzine va fi scăzut preţul estimat pentru aceste "vechituri". Proba de foc pe care trebuie să o indeplinească dealer-ii interesaţi este insă alta. Conform caietului de sarcini al licitaţiei, senatorii nu s-au zgărcit deloc cănd au ales opţiunile obligatorii pe care trebuie să le aibă viitoarele maşini de serviciu. Astfel, maşina ideală cu capacitate mai mare de 2.300 cmc trebuie să aibă tracţiune integrală, peste 160 CP, să ajungă la minimum 190km/h şi asta in cel mult 10 secunde, să consume cel mult 10 litri de benzină la suta de km, să aibă culoarea neagră şi tapiţeria din stofă, portbagaj de peste 500 de litri, computer de bord pentru afişarea parametrilor de deplasare (considerat deosebit de important). Şi in materie de siguranţă aleşii şi-au spus cuvăntul: airbag-uri frontale şi laterale pentru locurile din faţă şi lateral pentru cele din spate, airbag pentru protecţia capului, bare de protecţie in uşi pentru impact lateral, sistem electronic de control pentru frănă, stabilitate şi tracţiune.