Compania germană de automobile Volkswagen îşi va construi noua fabrică de maşini în Turcia, şi nu în România, pentru a produce modele Skoda Karoq şi Seat Ateca, potrivit ziarului turc Habertürk, citat de portalul online Sabah Daily. După cum anunţaseră anterior oficialii constructorului auto, pe lista scurtă, alături de România şi Turcia, mai figura Bulgaria. Noua fabrică ar urma să devină operaţională în 2022.
"Ca urmare a eforturilor de convingere a gigantului german de a investi în Turcia de mai bine de un deceniu, Volkswagen a decis să deschidă o fabrică în Turcia care va angaja 5.000 de oameni şi va produce modelele Skoda Karoq şi Seat Ateca", scrie ziarul turcesc. Un rol important în alegerea acestei ţări ca viitoare locaţie a fost experienţa turcilor în producţia de maşini, potrivit publicaţiei citate.
Nemţii mizează pe maşinile eco
La noua unitate est-europeană, care va avea între 4.000 şi 5.000 de angajaţi, vor fi produse SUV-urile Skoda Karoq şi Seat Ateca, fabricate în prezent la Kvasiny, Republica Cehă. Necesitatea construirii unei noi unităţi a crescut după ce Volkswagen a confirmat că va transfera producţia modelului german Passat în fabrica Skvas din Kvasiny, în timp ce îşi va accelera investiţiile în maşini cu emisii zero. Uzinele Volkswagen din Emden şi Hanovra (Germania) vor fi transformate pentru a putea produce vehicule electrice până în 2022. Consiliul de administraţie al angajaţilor VW a anunţat conducerea că doreşte ca fabrica să fie controlată de divizia de autoturisme a VW, dar până acum nu s-a luat nicio decizie cu privire la cine va conduce fabrica.
Încă un rateu pentru noi
În vara acestui an, România a mai ratat o investiţie de un miliard de euro, după ce compania germană Daimler Mercedes a ales Ungaria ca locaţie pentru construirea noii sale fabrici auto. Este important de menţionat că este cea de-a doua fabrică pe care Mercedes o construieşte în Ungaria. Noua unitate ar urma să producă primele autoturisme în anul 2020, iar printre motivele care i-au determinat pe cei de la Daimler să aleagă Ungaria este infrastructura.
Ungaria a luat tot, noi, praful de pe tobă
Prin investiţiile pe care a reuşit să le atragă după 1990, Ungaria s-a impus ca unul dintre cei mai importanţi producători auto din Europa.
-în 1991, General Motors/Opel începea producţia Opel Astra F în ţara vecină, în fabrica GM din Szentgotthártd (acum se produc aici motoare şi cutii de viteze);
-în 1991, Suzuki Motor Corporation alege Ungaria pentru producerea modelelor Suzuki Swift. Acum, în această ţară se produc majoritatea modelelor Suzuki comercializate în Europa;
-în 2008, Daimler alege Ungaria pentru a construi o uzină care să producă modele Mercedes-Benz printr-o investiţie de 800 mil. euro;
-în 2016, Daimler Mercedes anunţă construirea celei de a doua fabrici a sa în Ungaria, investiţia ridicându-se la un miliard de euro
-în 2018, BMW alege Ungaria pentru a construi o fabrică de automobile;
-în 2018, Audi a anunţat că va produce în Ungaria 400 de motoare/zi dedicate maşinilor electrice la fabrica din Gyor pe care o deţin din 1992.