x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum se poate face turism fără infrastructură

0
Autor: Diana Scarlat 26 Noi 2019 - 13:13
Cum se poate face turism fără infrastructură
Vezi galeria foto

În România sunt multe exemple de succes în turism, chiar şi acolo unde infrastructura rutieră sau chiar cea de cazare nu ajută deloc această activitate. Totuşi, acolo unde au existat oameni dornici să transforme o zonă aparent fără şanse într-una turistică s-au născut idei geniale care au creat „trenduri” importante. Prima demonstraţie a fost făcută de Bucovina, care a devenit destinaţie „pe val” după anul 2000, când o asociaţie patronală a creat o adevărată isterie, promovând agresiv oferta inegalabilă a regiunii istorice, deşi drumurile erau aproape impracticabile. La fel s-a ridicat şi Maramureşul. Alt mare succes s-a înregistrat la Viscri, apoi s-a extins în zona din împrejurimi, având un concept nou: Târnava Mare. Cel mai recent succes înregistrat ca urmare a promovării agresive a fost la Tulcea, unde anul trecut s-au înregistrat creşteri record.

 

În anul 2004, Asociaţia pentru Turism Bucovina a reuşit să pună pe harta celor mai căutate destinaţii o zonă în care aproape că nu se putea ajunge. Proprietarii de hoteluri, pensiuni şi restaurante s-au unit pentru a lansa pe piaţă un concept care a avut un succes inimaginabil până atunci. Au rezolvat problema drumurilor cu introducerea unor oferte de offroad în pachetele turistice, cu maşini de teren, ATV-uri, dar şi căruţe şi sănii trase de cai, concept care a promovat şi mai mult produsul turistic, dar a şi crescut interesul localnicilor pentru implicarea în această activitate. Crescând numărul de vizitatori, au crescut şi încasările antreprenorilor din zonă, dar şi cele ale angajaţilor, iar astfel, crescând nivelul de trai al tuturor, s-au făcut investiţii noi şi s-a creat o zonă luată cu asalt de vizitatorii din ţară şi din străinătate. Dacă la început nici măcar nu se putea miza pe un număr suficient de mare de locuri de cazare, problema aceasta s-a rezolvat din mers, pentru că mulţi şi-au transformat casele în pensiuni, apoi au construit alte spaţii de cazare.

 

Foarte multă muncă de echipă

 

De satul Viscri nu auzise nimeni, pe piaţa turismului din România, până acum circa zece ani. După ce prinţul Charles a cumpărat o casă în sătucul săsesc din Transilvania, s-a născut şi o fundaţie care a reuşit să scoată din anonimat întreaga regiune – Fundaţia Adept Transilvania. Nu s-a întâmplat „peste noapte”, ci după foarte multă muncă de echipă. S-au făcut proiecte cu finanţare din fonduri nerambursabile, pentru a creşte productivitatea şi nivelul de trai în toate satele din jur, apoi au fost implicaţi oamenii locului şi Grupurile de Acţiune Locală în diverse programe agricole şi turistice, până când au început să se obişnuiască şi sătenii cu ideea că pot câştiga foarte bine dacă se ocupă de turism. Satul Viscri nu a avut nici măcar un drum de acces cât de cât decent până anul trecut, când s-a reuşit prima asfaltare, după 15 ani de aşteptare. Şi totuşi, locul care până nu de mult nici nu era căutat pe hartă, a fost luat cu asalt de corporatişti, de curioşi, de turiştii străini aduşi aici de agenţiile care au înţeles potenţialul acestui concept de vacanţe rurale. Problema locurilor de cazare – care nu existau deloc – s-a rezolvat prin introducerea caselor sătenilor în circuitul turistic, iar astfel s-a creat un punct de atracţie foarte important, pornind, practic, de la nimic. Sau de la o idee genială de promovare a unui produs creat pe baze de marketing, ce a transformat pentru totdeauna un teritoriu aproape depopulat în destinaţie turistică.

 

Puterea „brandului” în transformarea unei regiuni

 

Produsul „Târnava Mare” nu este doar destinaţie turistică, ci un brand care include agricultura locală, meşteşugurile tradiţionale şi toate activităţile preferate de nişa care reprezintă publicul-ţintă principal, cea din „corporate”: sport în natură, competiţii de ciclism, activităţi de ecologizare, incluse în politicile de CSR ale companiilor, şi orice alt concept care poate să atragă turiştii, inclusiv promovarea punctelor gastronomice locale, prin care se creşte productivitatea în întreaga zonă, implicit nivelul de trai al localnicilor, care astfel îşi aduc personal contribuţia la evoluţia „brandului”.

 

Reorganizarea promovării prin conceptul integrat

 

Până anul trecut, judeţul Tulcea înregistra un declin aproape inexplicabil în turism. Nici măcar Delta Dunării nu mai atrăgea un număr mare de vizitatori de aproape zece ani, iar zona continentală era aproape necunoscută. Asociaţia de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), înfiinţată la finalul anului 2017, a adunat la aceeaşi masă cei mai importanţi proprietari de hoteluri şi pensiuni din judeţ, apoi a mizat pe promovarea unui produs turistic integrat, pe care l-a formulat aşa cum nu se întâmplase înainte: circuite turistice care includ toate atuurile judeţului, nu doar pescuitul în Deltă. Astfel au ajuns să intre în circuite sate despre care nu auzise aproape nimeni până atunci, precum Sarichioi, Enisala, Vişina sau Cerna. Iar dezvoltarea merge înainte, chiar dacă nu ajută foarte mult nici infrastructura rutieră, nici cea de cazare, iar transportul pe apă este foarte scump şi anevoios.    

 

Satul Letea, din Delta Dunării, este o atracţie turistică „pe val”, deşi nici măcar nu are drumuri asfaltate. Transportul vizitatorilor se face cu barca, pe canale înguste, iar cele mai dorite vizite în Pădurea Letea sunt cele în căruţe trase de cai.


 



Mai multe titluri din categorie

Dăruiește celor dragi cele mai frumoase flori în cutii sau buchete de flori de Sfântul Andrei!

Dăruiește celor dragi cele mai frumoase flori în cutii sau buchete de flori de Sfântul Andrei!
Galerie Foto Sfântul Andrei este sărbătorit în fiecare an pe data de 30 noiembrie, iar conform statisticilor din țara noastră, peste 800000 de persoane își serbează onomastica. Având în vedere numărul foarte mare de...

Cum îți amenajezi spații de relaxare în casă

Cum îți amenajezi spații de relaxare în casă
Galerie Foto Relaxarea este necesară în această perioadă, fie că muncești de acasă sau aștepți în fiecare zi să ajungi în căminul tău confortabil și sigur. Iarna este chiar după colț, zilele sunt mai scurte, iar...

(P) 24 de zile de Crăciun la Monarh Design

(P) 24 de zile de Crăciun la Monarh Design
Galerie Foto Sărbătorile vin cu SUPER REDUCERI la Monarh Design ! Te răsfățăm pe durata celor 24 de zile de campanie cu produse de excepție la prețuri de senzație! Fie ca alegi produse speciale pentru tine sau le faci c...

Camere de vânătoare şi instrumente de monitorizare Night Vision, echipamente profesionale pentru cei ce iubesc natura

Camere de vânătoare şi instrumente de monitorizare Night Vision, echipamente profesionale pentru cei ce iubesc natura
Pandemia generată de Coronavirus şi restricţiile de circulaţie, i-a îndemnat pe tot mai mult dintre români să îşi reorganizeze modul de petrecere a timpului liber. Dacă în urmă cu un an erau preferate...

Răzvan şi Dani spun „Neatza!”, duminică, 29 noiembrie, de la ora 10:00, la Antena 1. Adrian Mutu, Mihaela Buzărnescu, Alexandra Dulgheru şi Monica Niculescu le trec pragul matinalilor

Răzvan şi Dani spun „Neatza!”, duminică, 29 noiembrie, de la ora 10:00, la Antena 1. Adrian Mutu, Mihaela Buzărnescu, Alexandra Dulgheru şi Monica Niculescu le trec pragul matinalilor
Duminică, la ceas aniversar, în anul în care românii au demonstrat că sunt #deneoprit atunci când vine vorba să întindă o mână de ajutor, Antena 1 le aduce trei zile cu program special de sărbătoare, în...

Amalia Năstase, Antonia şi Adelina Pestriţu se alătură campaniei Ajut eu!

Amalia Năstase, Antonia şi Adelina Pestriţu se alătură campaniei Ajut eu!
Galerie Foto Pe 29 noiembrie, proiectul ambiţios Ajut eu! revine cu o nouă ediţie în care românii de pretutindeni au din nou posibilitatea să schimbe destine şi să trăiască emoţia binelui. După ce anul trecut, platforma...

Dorian Popa va transmite live, pe a1.ro, timp de 5 ore, din culisele galei-maraton Ajut eu!

Dorian Popa va transmite live, pe a1.ro, timp de 5 ore, din culisele galei-maraton Ajut eu!
Galerie Foto Pe 29 noiembrie, începând cu ora 14:00, proiectul ambiţios Ajut eu! revine cu o gală-maraton în care românii de pretutindeni au din nou posibilitatea să schimbe destine şi să trăiască emoţia binelui. În...

Grupa Loredanei trăiește emoțiile Bootcamp-ului X Factor, în această seară, la Antena 1

Grupa Loredanei trăiește emoțiile Bootcamp-ului X Factor, în această seară, la Antena 1
Galerie Foto Grupa de băieți cu vârsta sub 24 de ani al cărei mentor este, anul acesta, Loredana, va trăi emoțiile Bootcamp-ului săptămâna aceasta, când X Factor se vede în porție dublă, joi și vineri, de la ora 20.30,...

Mirela Vaida, despre cum își învață cei trei copii să se implice și să ajute: ”Emoția binelui te salvează în orice moment al vieții tale!”

Mirela Vaida, despre cum își învață cei trei copii să se implice și să ajute: ”Emoția binelui te salvează în orice moment al vieții tale!”
Prezentatoarea Acces Direct Mirela Vaida se alătură cu sufletul deschis proiectului ambiţios Ajut eu!, care revine pe 29 noiembrie, de la ora 14.00, la Antena 1, cu o nouă ediţie în care românii de pretutindeni au...

Cât de stresantă e boala Covid? Analizăm „Epidemia singurătăţii” la Dosar România

Cât de stresantă e boala Covid? Analizăm „Epidemia singurătăţii” la Dosar România
Galerie Foto Pandemia de coronavirus a devenit stresantă pentru noi toţi, iar frica şi anxietatea pot fi copleşitoare pentru adulţi, dar şi pentru copii. Cum resimt românii izolarea cauzată de pandemie, aflăm ...

Produse de ingrijire esentiale pentru fiecare tip de par

Produse de ingrijire esentiale pentru fiecare tip de par
Modul in care alegi sa-ti ingrijesti si sa-ti aranjezi parul poate spune foarte multe despre tine, cel putin la prima vedere. De aceea este important sa alegi cea mai buna rutina de ingrijire a parului, in acord cu...

Trucuri de stil personal pentru un look mereu impecabil

Trucuri de stil personal pentru un look mereu impecabil
Orice femeie doreste sa arate cat mai bine, in orice context, fie ca este vorba de locul de munca, plimbare sau o ocazie speciala. Atentia acordata detaliile, cum ar fi accesoriile si incaltamintea, coafura si alegerea...

Sfaturi practice pentru amenajarea spatiilor mici din casa

Sfaturi practice pentru amenajarea spatiilor mici din casa
Este intotdeauna o placere sa amenajezi sau sa redecorezi spatii din casa, fiind modul prin care iti pui amprenta personala asupra ambientului general. Insa, de multe ori, treaba devine mai dificila atunci cand avem de...

Chefi la cuţite, din nou lider de audienţă pe toate segmentele de public

Chefi la cuţite, din nou lider de audienţă pe toate segmentele de public
Galerie Foto Şi marţi  seara, telespectatorii au ales Chefi la cuţite. Show-ul difuzat de Antena 1 s-a impus ca lider de audiență atât la nivelul publicului comercial, cât şi la nivelul publicului urban şi naţional. Co...

Chefi la cuțite, lider de audienţă pe toate segmentele de public

Chefi la cuțite, lider de audienţă pe toate segmentele de public
Galerie Foto Luni seara, Chefi la cuţite a câștigat din nou lupta pe toate categoriile de public. Show-ul difuzat de Antena 1 s-a impus ca lider de audiență la nivelul tuturor segmentelor de public. Conform Kantar Media,...
Serviciul de email marketing furnizat de