x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum se poate face turism fără infrastructură

0
Autor: Diana Scarlat 26 Noi 2019 - 13:13
Cum se poate face turism fără infrastructură
Vezi galeria foto

În România sunt multe exemple de succes în turism, chiar şi acolo unde infrastructura rutieră sau chiar cea de cazare nu ajută deloc această activitate. Totuşi, acolo unde au existat oameni dornici să transforme o zonă aparent fără şanse într-una turistică s-au născut idei geniale care au creat „trenduri” importante. Prima demonstraţie a fost făcută de Bucovina, care a devenit destinaţie „pe val” după anul 2000, când o asociaţie patronală a creat o adevărată isterie, promovând agresiv oferta inegalabilă a regiunii istorice, deşi drumurile erau aproape impracticabile. La fel s-a ridicat şi Maramureşul. Alt mare succes s-a înregistrat la Viscri, apoi s-a extins în zona din împrejurimi, având un concept nou: Târnava Mare. Cel mai recent succes înregistrat ca urmare a promovării agresive a fost la Tulcea, unde anul trecut s-au înregistrat creşteri record.

 

În anul 2004, Asociaţia pentru Turism Bucovina a reuşit să pună pe harta celor mai căutate destinaţii o zonă în care aproape că nu se putea ajunge. Proprietarii de hoteluri, pensiuni şi restaurante s-au unit pentru a lansa pe piaţă un concept care a avut un succes inimaginabil până atunci. Au rezolvat problema drumurilor cu introducerea unor oferte de offroad în pachetele turistice, cu maşini de teren, ATV-uri, dar şi căruţe şi sănii trase de cai, concept care a promovat şi mai mult produsul turistic, dar a şi crescut interesul localnicilor pentru implicarea în această activitate. Crescând numărul de vizitatori, au crescut şi încasările antreprenorilor din zonă, dar şi cele ale angajaţilor, iar astfel, crescând nivelul de trai al tuturor, s-au făcut investiţii noi şi s-a creat o zonă luată cu asalt de vizitatorii din ţară şi din străinătate. Dacă la început nici măcar nu se putea miza pe un număr suficient de mare de locuri de cazare, problema aceasta s-a rezolvat din mers, pentru că mulţi şi-au transformat casele în pensiuni, apoi au construit alte spaţii de cazare.

 

Foarte multă muncă de echipă

 

De satul Viscri nu auzise nimeni, pe piaţa turismului din România, până acum circa zece ani. După ce prinţul Charles a cumpărat o casă în sătucul săsesc din Transilvania, s-a născut şi o fundaţie care a reuşit să scoată din anonimat întreaga regiune – Fundaţia Adept Transilvania. Nu s-a întâmplat „peste noapte”, ci după foarte multă muncă de echipă. S-au făcut proiecte cu finanţare din fonduri nerambursabile, pentru a creşte productivitatea şi nivelul de trai în toate satele din jur, apoi au fost implicaţi oamenii locului şi Grupurile de Acţiune Locală în diverse programe agricole şi turistice, până când au început să se obişnuiască şi sătenii cu ideea că pot câştiga foarte bine dacă se ocupă de turism. Satul Viscri nu a avut nici măcar un drum de acces cât de cât decent până anul trecut, când s-a reuşit prima asfaltare, după 15 ani de aşteptare. Şi totuşi, locul care până nu de mult nici nu era căutat pe hartă, a fost luat cu asalt de corporatişti, de curioşi, de turiştii străini aduşi aici de agenţiile care au înţeles potenţialul acestui concept de vacanţe rurale. Problema locurilor de cazare – care nu existau deloc – s-a rezolvat prin introducerea caselor sătenilor în circuitul turistic, iar astfel s-a creat un punct de atracţie foarte important, pornind, practic, de la nimic. Sau de la o idee genială de promovare a unui produs creat pe baze de marketing, ce a transformat pentru totdeauna un teritoriu aproape depopulat în destinaţie turistică.

 

Puterea „brandului” în transformarea unei regiuni

 

Produsul „Târnava Mare” nu este doar destinaţie turistică, ci un brand care include agricultura locală, meşteşugurile tradiţionale şi toate activităţile preferate de nişa care reprezintă publicul-ţintă principal, cea din „corporate”: sport în natură, competiţii de ciclism, activităţi de ecologizare, incluse în politicile de CSR ale companiilor, şi orice alt concept care poate să atragă turiştii, inclusiv promovarea punctelor gastronomice locale, prin care se creşte productivitatea în întreaga zonă, implicit nivelul de trai al localnicilor, care astfel îşi aduc personal contribuţia la evoluţia „brandului”.

 

Reorganizarea promovării prin conceptul integrat

 

Până anul trecut, judeţul Tulcea înregistra un declin aproape inexplicabil în turism. Nici măcar Delta Dunării nu mai atrăgea un număr mare de vizitatori de aproape zece ani, iar zona continentală era aproape necunoscută. Asociaţia de Management al Destinaţiei Turistice Delta Dunării (AMDTDD), înfiinţată la finalul anului 2017, a adunat la aceeaşi masă cei mai importanţi proprietari de hoteluri şi pensiuni din judeţ, apoi a mizat pe promovarea unui produs turistic integrat, pe care l-a formulat aşa cum nu se întâmplase înainte: circuite turistice care includ toate atuurile judeţului, nu doar pescuitul în Deltă. Astfel au ajuns să intre în circuite sate despre care nu auzise aproape nimeni până atunci, precum Sarichioi, Enisala, Vişina sau Cerna. Iar dezvoltarea merge înainte, chiar dacă nu ajută foarte mult nici infrastructura rutieră, nici cea de cazare, iar transportul pe apă este foarte scump şi anevoios.    

 

Satul Letea, din Delta Dunării, este o atracţie turistică „pe val”, deşi nici măcar nu are drumuri asfaltate. Transportul vizitatorilor se face cu barca, pe canale înguste, iar cele mai dorite vizite în Pădurea Letea sunt cele în căruţe trase de cai.


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Rețete de cozonaci și pască din Moldova, bune de încercat acasă

Rețete de cozonaci și pască din Moldova, bune de încercat acasă
Galerie Foto Deși par la fel, cozonacii tradiționali sunt diferiți de la o zonă a țării la alta. Dacă astăzi sunt căutați cozonacii cât mai pufoși, rețeta tradițională din Moldova și din Bucovina este pentru cozonaci...

Cum se poate prepara o friptură fragedă de miel

Cum se poate prepara o friptură fragedă de miel
Natura a reînviat, grădinile s-au umplut de zarzavaturi, organismul uman simte nevoia să revină la alimentația bazată pe verdețuri și, după 40 de zile de post, în care oricum mesele sunt bazate mai mult pe...

Dezvăluiri șocante ale lui Duffy: Am fost drogată, violată şi ţinută captivă timp de mai multe zile

Dezvăluiri șocante ale lui Duffy: Am fost drogată, violată şi ţinută captivă timp de mai multe zile
Cântăreaţa galeză Duffy a povestit despre calvarul prin care a trecut: a fost răpită, drogată şi violată timp de patru săptămâni. Aceasta este pentru prima dată când artista a oferit detalii despre...

Viața la țară: peisaje de vis și internet de mare viteză

Viața la țară: peisaje de vis și internet de mare viteză
Galerie Foto Satele din România nu mai sunt așa cum le știam cu 20 de ani sau chiar cu 10 ani în urmă. Multe localități din țara noastră au drumuri asfaltate, electricitate, alimentare cu gaze naturale, apă curentă și...

Apel al Uniunii Europene de Radio și Televiziune

Apel al Uniunii Europene de Radio și Televiziune
Uniunea Europeană de Radio și Televiziune a făcut un apel la guverne să nu profite de măsurile de urgență luate de criza coronavirus pentru a restrânge libertatea de expresie, libertatea mass-media și...

Un celebru designer italian a decedat din cauza infecției cu coronavirus

Un celebru designer italian a decedat din cauza infecției cu coronavirus
Designerul de încălțăminte de lux, Sergio Rossi, a murit la vârsta de 85 de ani,din cauza infecției cu coronavirus, a anunţat primarul localităţii unde s-a născut, transmite AFP. Acesta era...

(P) Recomandarea săptămânii: Ingrediente pentru mâncăruri sofisticate, cu „atestat” de la clienți

(P) Recomandarea săptămânii: Ingrediente pentru mâncăruri sofisticate, cu „atestat” de la clienți
Bazarul cu bunătăți orientale, condimente, fructe uscate sau confiate, nuci, alune, semințe și alte minunății poate fi găsit acum, foarte ușor, în mediul online. Magazinul de condimente din Piața Obor, din...

Peste 4 milioane de Euro s-au strâns pânã acum în cadrul Teledonului Români Împreunã 48.000 de mãşti au plecat deja spre Spitalul Judeţean din Suceava

Peste 4 milioane de Euro s-au strâns pânã acum în cadrul Teledonului Români Împreunã  48.000 de mãşti au plecat deja spre Spitalul Judeţean din Suceava
Solidaritatea poate salva România, iar acest lucru este confirmat de fiecare sumã nouã de bani care ajunge zilele acestea în conturile Fundaţiei Mereu Aproape, în urma Teledonului Români Împreunã, cea mai...

Pasionaților de paste, totul e mai ușor când gătiți cu pasiune!

Pasionaților de paste, totul e mai ușor când gătiți cu pasiune!
Cum vă sună: macaroane cu șuncă și sos de roșii, tăiței vego, fusilli cu salatã mediteraneeană, cous-cous cu telemea și broccoli, supă cu pătrate mici, fidea cu legume și cașcaval, fusilli cu brânză de...

Viața e frumoasă și sănătoasă, chiar în izolare

Viața e frumoasă și sănătoasă, chiar în izolare
Galerie Foto Mulți dintre cei care stau în casă în această perioadă au reușit să transforme situația de criză în oportunitate și transmit zilnic mesaje mobilizatoare pentru semenii lor. Lucrul cu cei mici, pentru...
Serviciul de email marketing furnizat de