x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Timp liber Calatorii "Hotelul din gunoaie”, revelaţia FITUR 2011

"Hotelul din gunoaie”, revelaţia FITUR 2011

de Tudor Cires    |    23 Ian 2011   •   20:13
"Hotelul din gunoaie”, revelaţia FITUR 2011
Sursa foto: /AFP Photo

Cel mai "vândut” hotel din aceste zile, revelaţia FITUR 2011 (Târgul Internaţional de Turism al Spaniei), ridicat chiar în mijlocul Madridului, este construit integral din deşeuri. Nu mai puţin de douăsprezece tone de gunoaie reciclate i-au fost necesate sculptorului german H.A. Schult pentru a construi în mijlocul capitalei spaniole, în piaţa Callao, un hotel bizar, care atrage atenţia asupra problemelor create de "junk turism”. Imobilul – prin camerele căruia vizitatorii FITUR 2011 s-au plimbat, s-au aşezat în pat sau au luat micul dejun, este de fapt un semnal de alarmă că oceanele planetei s-au transformat într-o mare groapă de gunoi.

Proiectul lui Schult s-a intitulat "Save the Beach”, iar cele 12 tone de gunoaie au fost adunate de pe plajele Europei şI nu numai. Zidurile hotelului sunt înălţate din sticle, deşeuri plastice, cărţi, anvelope de cauciuc. "Filosofia acestui hotel este să arate omenirii care sunt daunele pe care le provoacă mărilor, oceanelor şi zonelor costiere. Arată unde putem ajunge dacă nu avem grijă de planetă. Trăim într-o epocă a gunoiul şi există riscul să devenim noi înşine gunoaie. Oare aceasta este lumea pe care ne-o dorim?”, se întreabă şi întreabă artistul german.

"Sejururile” petrecute în ineditul hotelul s-au vândut foarte bine, atât la târg cât şI în reţelele de socializare, iar în acest weekend primii zece turişti deja au fost cazaţi acolo.

Duminică s-a încheiat la Madrid cea de a 31-a ediţie a FITUR (care a început miercuri, 19 ianuarie). Un bilanţ al evenimentului – dat publicităţii de către organizatori – arată că au fost 10966 firme expozante, au participat 124644 de profesionişti din domeniul industriei vacanţelor şi jurnalişti de turism, reprezentând 166 de ţări şi regiuni, iar în cele cinci zile ale FITUR au avut loc 7532 de întâlniri de afaceri şi s-au vândut peste două milioane de sejururi, excursii, croaziere şi alte servicii turistice. Şi cum acesta este cel dintâi târg interanţional de turism desfăşurat pe continent, bilanţul lui poate să ne dea ceva speranţe în ce priveşte relansarea acestei industrii.

×