În ceea ce privește mentenanța elevatorului și obligațiile pe care le au proprietarii locuințelor din imobil, aceste aspecte sunt reglementate din punct de vedere legal.
Care sunt cheltuielile cu liftul?
Suplimentar cheltuielilor personale cu utilitățile, fiecare proprietar sau chiriaș este obligat să plătească lunar întreținerea pentru locuință. În această sumă, de regulă, este inclusă și mentenanța liftului.
Cheltuielile cu privire la ascensor sunt împărțite în cele pentru energia electrică și cele pentru reviziile periodice. Pentru funcționarea ascensorului se alocă, de cele mai multe ori, 75 – 80% din totalul sumei înscrise pe factură;
-
Pentru spațiile comune se alocă, de regulă, 20 – 25% din totalul sumei înscrise pe factură.
-
În cazul spațiilor comune se alocă, de regulă, 20 – 25% din totalul sumei înscrise pe factură.
Citește pe Antena3.roȘoc în Coreea de Sud: un alt actor, vedetă de K-drama, a fost găsit mort în casă. Ce spune poliția
Cine este responsabil de mentenanța liftului din bloc?
În primul rând, pentru a se asigura că ascensorul funcționează în parametri optimi și că nu pune în pericol siguranța locatarilor, asociația de proprietari trebuie să contracteze o firmă de mentenanță pentru lifturi. Aceasta se va ocupa de verificările dispozitivului și va informa cu privire la eventualele reparații care trebuie efectuate.
În ceea ce privește costurile presupuse de lucrările de mentenanță, conform legislației în vigoare, toți proprietarii/chiriașii din bloc sunt obligați să le achite. Comparativ cu plata facturilor de energie electrică aferente consumului generat de lift, de la cheltuielile cu reparațiile nu sunt scutite persoanele care locuiesc la parterul clădirii.
Concret, de la plata cheltuielilor cu energia electrică pot fi scutiți locatarii care stau la parterul blocului, dacă aceștia fac o cerere scrisă către asociația de proprietari. În ceea ce privește mentenanța acestuia, toată lumea din clădire trebuie să contribuie în egală măsură.
Obligațiile pe care le au proprietarii vizavi de lift
Ascensorul este considerat un bun comun al tuturor locatarilor dintr-un bloc, indiferent dacă aceștia îl folosesc în mod regulat sau doar ocazional. Fiind un obiect care servește tuturor, obligațiile proprietarilor sunt atât de ordin financiar, cât și de a păstra integritatea acestuia.
Astfel, fiecare persoană este obligată să păstreze curățenia din ascensor, să îl folosească în mod corespunzător și să evite supraîncărcarea sarcinii suportate de acesta. De asemenea, este recomandat ca aceștia să anunțe imediat asociația de proprietari sau firma responsabilă de mentenanța liftului în eventualitatea apariției unor probleme.
Încercările de a repara individual ascensorul pentru a economisi bani pot duce la agravarea defecțiunilor, lucru care se va reflecta în costuri mărite de reparație.
Folosirea unui lift presupune responsabilitate, deoarece acesta trebuie întreținut lunar și verificat periodic. Deși aduce multe beneficii persoanelor care îl folosesc, acesta poate pune în pericol siguranța fizică atunci când nu este îngrijit corespunzător. Folosiți întotdeauna servicii specializate pentru montarea și mentenanța ascensoarelor pentru a evita pericolele.