Asociaţia Naţională a Agenţiilor de Turism din România avertizează asupra pericolelor cărora sunt supuşi turiştii care nu verifică bonitatea firmelor de la care îşi cumpără vacanţele. "În prezent economia din România trece printr-o perioadă foarte dificilă. Din ce în ce mai multe pseudo-agenţii de turism apar peste noapte şi dispar la fel de repede. Turistul român este dezorientat, nu mai ştie de unde trebuie să-şi achiziţioneze o vacanţă pentru a fi sigur că va avea parte de un concediu reuşit, în care să se relaxeze cu adevărat. Atragem atenţia turiştilor români să nu achiziţioneze oferte de tip "chilipir" de la firme fantomă, deoarece asemenea oferte nu au un suport real pe piaţa turistică. Recomandăm turiştilor români să cumpere pachete de vacanţă de la agenţii de turism cu istoric şi experienţă în domeniu", averitzează Alin Burcea, vicepreşedintele ANAT, precizând că sigla asociaţiei, prezentă la sediu, pe site-ul agenţiei şi în documentele acesteia poate fi o garanţie. Reacţia ANAT a fost provocată de o situaţie recentă, prezentată şi de mass-media, referitoare la agenţia Your Next Holiday din Timişoara, care a înşelat un număr de aproximativ 50 de turişti. "ANAT face următoarele precizări: administratorul societăţii, Jenica Clapa a ofertat şi vândut pe piaţa turistică din Timişoara, Arad şi Cluj, pachete turistice cu destinaţia Antalya la jumătate de preţ. La plecările de săptămâna trecută nu a fost îmbarcat un grup de turişti, iar săptămâna aceasta 20 de persoane au aflat că nu pot pleca în excursia mult aşteptată, întrucât agenţia de turism Your Next Holiday nu a plătit serviciile către tour-operator. Este foarte probabil ca în această perioadă deosebit de dificilă să mai existe astfel de cazuri, prin urmare suntem preocupaţi ca românii să primească vacanţa promisă", a mai spus Alin Burcea, vicepreşedintele ANAT, subliniind că asociaţia face eforturi pentru ca astfel de cazuri să nu se repete şi solicitând turiştilor să aleagă cu grijă agenţia de la care îşi cumpără biletul de vacanţă.