Cele două firme "au negociat şi au semnat un acord pe 10 ani" pentru Call of Duty de la Activision, care va fi lansat pentru jucătorii Nintendo în aceeaşi zi şi cu aceleaşi caracteristici ca şi versiunea sa pentru Xbox a scris pe Twitter preşedintele Microsoft, Brad Smith.
Microsoft se luptă să convingă autorităţile de reglementare şi jucătorii sceptici din industria jocurilor de buna sa credinţă în încercarea de a achiziţiona Activision. Rivalul Sony Group Corp., producător de console, a obiectat, spunând că Microsoft va transforma în cele din urmă Call of Duty şi alte titluri de marcă din portofoliul Activision în exclusivităţi pentru consola sa Xbox şi serviciul de abonament. Call of Duty se află în mod constant în fruntea clasamentelor de vânzări, iar cea mai recentă versiune a sa a ocupat locul 1 în SUA de la lansarea sa în noiembrie, potrivit companiei de monitorizare a pieţei NPD.
Pentru Nintendo, care este cunoscută pentru producerea de conţinut orientat spre familie, precum simulatorul Animal Crossing sau jocul de paintball Splatoon, Call of Duty este un titlu neobişnuit pentru adulţi. Dar extinderea în alte genuri ar ajuta producătorul de jocuri din Kyoto să păstreze jucătorii pe propriile platforme şi să îi împiedice să caute în altă parte, au declarat analiştii.
"Trebuie să ne amintim că copiii cresc, iar păstrarea clienţilor este întotdeauna mai puţin costisitoare decât achiziţia de clienţi", a declarat Carolina Milanesi, analist principal la Creative Strategies. "Poţi rămâne un brand favorabil familiei chiar şi cu un conţinut care nu este strict orientat către copii. Apple a reuşit foarte bine să facă acest lucru cu Apple TV+. Este vorba despre găsirea unui echilibru, dar şi despre valori, controale parentale şi confidenţialitate."
Un purtător de cuvânt al Nintendo a confirmat acordul cu Microsoft, dar a refuzat să facă alte comentarii. Microsoft a oferit acelaşi acord pe 10 ani, în aceleaşi condiţii şi celor de la Sony, dar producătorul PlayStation din Tokyo a refuzat până acum.
(sursa: Mediafax)