Ultima aparitie a celor de la Audi, A3 Sportback, impresioneaza atat prin aspect, cat si din punct de vedere al spatiului, mai mare decat al modelului de baza. In plus, masina a fost conceputa special pentru a concura de la egal la egal cu BMW Seria 1, lansata in acest an de producatorul bavarez.
CATALIN FAINISI
Germanii de la Audi au fost inspirati atunci cand au decis sa mareasca gama lui A3. Astfel, a aparut noul Sportback, o masina care se afla la granita intre compacte si masinile de familie. Cu un aspect mai mult decat sportiv, intarit de grila frontala, imprumutata de la luxoasele A8 si A6, si de noile faruri spate, masina nu dezamageste asteptarile fanilor acestei marci.
NERV. Pornind de la versiunea de baza, de 1,6 litri (102 CP), pe benzina, si pana la motorul de 2 litri FSI (150 CP), A3 Sportback face fata cu brio oricaror solicitari ale soferilor. Demarajul bun este completat de rapoartele bune ale cutiei de viteze manuale, cu 6 trepte, disponibila pe modelele propulsate de motoarele FSI. Acceleratia modelului de 1,6 litri FSI (115 CP) de la 0 la 100 de kilometri pe ora este de numai 10,9 secunde, dar poate atinge o viteza maxima de 196 km/h, o performanta destul de buna pentru o compacta. Pentru amatorii de performante notabile sunt insa recomandate versiunile de 2 litri FSI (150 CP) si TFSI (200 CP), cu care pot atinge viteza de 211, respectiv 236 de km/h.
DUEL.Care a fost motivul aparitiei acestui model? E simplu. O data cu aparitia Seriei 1 de la BMW, constructorul bavarez avea un atu important fata de rivalii sai de la Audi. Cum modelul de baza A3 avea unele deficiente fata Seria 1, s-a hotarat ca Sportback sa fie alternativa. Mai mult spatiu interior, mai multe usi, portbagaj mai mare, toate pentru a lupta de la egal la egal cu rivala din München.
De asemenea, marele avantaj al lui BMW, motoarele deosebite, a fost contrat de Audi prin introducerea tehnologiei FSI. Masina a fost marita cu 83 de milimetri fata de versiunea de baza, iar partea frontala are un aspect spectaculos, imprumutat de la A6 si A8. Ramane de vazut acum care dintre cele doua masini va "rupe gura targului", avand in vedere faptul ca partida se joaca pe picior de egalitate.
Citește pe Antena3.ro