x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Bucureştiul mut. Cum ar arăta Capitala, fără traficul infernal din fiecare zi?!

Bucureştiul mut. Cum ar arăta Capitala, fără traficul infernal din fiecare zi?!

de IncomeMagazine    |    26 Mar 2013   •   07:45
Bucureştiul mut. Cum ar arăta Capitala, fără traficul infernal din fiecare zi?!
Sursa foto: Peter Petto/Getty Images/iStockphoto

Piaţa Chibrit din Bucureşti. Ora 8.00 dimineaţă. Una dintre cele mai zgomotoase intersecţii din Capitală. Acum imaginaţi-vă că apăsaţi tasta mute de pe o telecomandă şi, ca prin minune, dispar decibelii produşi de motoare şi ţevile de eşapament ale autovehiculelor. Aşa vor “suna” oraşele noastre după ce maşinile electrice vor prelua controlul străzilor.

Acolo unde traficul auto crează poluare fonică, există şi emisii nocive pentru atmosferă. Maşinile electrice vor elimina şi această problemă, redând astfel oraşul proprietarilor de drept - oamenilor - pentru activităţi (care astăzi trezesc nedumeriri) precum jogging şi cycling de-a lungul bulevardelor.

Citeste si Patronul firmei Speed Taxi a murit la doar 37 de ani

Astăzi, în Europa, circa 0,2% din totalul maşinilor aflate în circulaţie sunt cu propulsie integral electrică, iar în ţări precum Franţa, Norvegia sau Olanda şi în pofida preţurilor piperate ale electric-car-urilor, numărul de maşini de acest tip vândute anual depăşeşte ordinul miilor unităţi.

Citeste si O calatorie FASCINANTA pe Everest, la 7.000 de metri

Datele furnizate de către RAR (Registrului Auto Român) pentru Income Magazine arată că numărul de maşini cu propulsie neconvenţională (electric şi hibrid) omologate în România este de aproximativ 1.020 de unităţii în ultimii 5 ani. Dintre acestea, anul trecut au primit omologarea 526 de autovehicule, 453 fiind maşini de tip hibrid, 53 - troleibuze, 15 mopede electrice şi ... 5 autoturisme electrice pure, spune Roxana Nica, purtător de cuvânt al RAR.

Citeste si Jucăriile băieţilor mari

Explicaţiile

În pofida faptului că România afişează unul dintre cele mai atractive programe de stimulare a pieţei de maşini electrice, vom vedea că şi la acest subiect executăm mimetic programe similare din Europa care, neadaptate la realităţile locale, au făcut orice altceva, numai nu stimulare a vânzărilor de maşini electrice.

Citeste si SECRETUL lui Whitney Houston, dat in vileag de FBI

Înfiinţarea ecotichetului nu va duce la creşterea ritmului de vânzări a maşinilor electrice nici în acest an, susţin surse din cadrul pieţei auto, “interesul autorităţilor pentru sprijinirea parcului de maşini electrice este chiar mai mic decât în urmă cu câţiva ani”, precizează acestea.
Spre exemplu, prin programul rabla din 2011 persoanele şi instituţiile care casau o maşină veche şi doreau să cumpere una nouă primeau două vouchere "Rabla" pentru achiziţionarea unei maşini hibrid şi patru pentru una complet electrică. Pesoanele care nu casau maşini dar voiau să cumpere un autoturism cu motor hibrid primeau bonus de la Administraţia Fondului pentru Mediu o subvenţie de 10% din valoarea maşinii noi, dar nu mai mult 1.800 de euro în cazul unui hibrid şi 20% (maxim 3.700 de euro), pentru o maşină electrică.

Cu toate acestea, cifrele privind vânzărle de maşini electrice arată că programul guvernamental a fost un real... insucces. În 2012, cum am văzut deja, au fost omologate RAR doar 5 autoturisme.

Citeste si Turcii vor crea cu suedezii de la SAAB propriul avion de luptă

Guvernul Ponta a decis să îmbunătăţească oferta şi a făcut-o cum a ştiut mai bine: a redus bonusul acordat la cumpărarea unui autovehicul electric de la 3.700 de euro la 2.500 de euro (12.000 lei).

“Despre popularitatea maşinilor electrice în România este prematur să vorbim. Chiar şi cu subvenţie preţul practicat de producători este în continuare prohibitiv pentru piaţa românească”, declară reprezentanţii RAR.

Citeste mai mult pe incomemagazine.ro


 

×
Subiecte în articol: masini electrice