x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Citroën C6, lux francez

Citroën C6, lux francez

de Dragos Stoica    |    10 Feb 2008   •   00:00
Citroën C6, lux francez

Superbă şi masivă, C6 este o limuzină adevărată, care impresionează deopotrivă prin liniile exteriorului, cât şi prin confortul oferit la interior.

Superbă şi masivă, C6 este o limuzină adevărată, care impresionează deopotrivă prin liniile exteriorului, cât şi prin confortul oferit la interior.

 

Nu degeaba se spu­­ne că ma­şi­nile fran­ţuzeşti sunt cel mai bine desenate. Dacă luăm ca etalon Citroën C6, afirmaţia de mai sus are parte de maximum de valabilitate, de­oa­re­ce constructo­rul de la Rennes a realizat o li­mu­zină cu totul specială, care îşi merită din plin poziţia pe zona premium, unde se bate cu adversari de calibru, precum Audi, BMW şi Mercedes. 

 

LIN. Modelul testat a fost Ci­troën C6 Pallas 2.2 HDI Euro 4, al cărui preţ DDP este de 43.185 de euro. Deşi motorul de 2,2 litri şi 173 CP este cel mai mic dintre ce­le disponibile pe această platfor­mă, maşina nu a dat deloc sen­za­ţia că ar suferi din cauza lungimii şi greutăţii sale, respectiv 4,9 me­tri şi 1,8 tone. Mai mult, aceste di­­mensiuni şi suspensia hidro­pneu­mati­că specifică Citroën contribuie în mod fericit la crearea unei senzaţii a­ti­pice atunci când îl conduci, pentru că te simţi mai de­­grabă la ti­mona unui iaht de lux, decât la vo­la­nul unei maşini cu care în­cerci să eviţi “tranşeele” din in­ter­sec­ţia Rahmaninov cu Floreasca. În orice caz, dacă aveţi senzaţia că 173 CP sunt insufi­-

ci­enţi pentru o as­e­­me­nea maşină, Ci­troën vă pune la dispoziţie încă două motorizări, respectiv un 3.0 V6 pe benzină, de 211 CP, şi un 2.7 V6 diesel, de 204 CP. 

 

AERODINAMIC. La exterior, pavilionul curbat, stopurile stil bu­merang, luneta concavă şi por­ti­e­re­le fără ramă atrag imediat privi­ri­le celor din jur, mai ales că toate aceste detalii îl personalizează inconfundabil pe C6. Cu un coeficient aerodinamic extrem de ridicat, Citroën C6 este prima maşină care atinge patru stele la siguranţa pietonilor în testele Euro NCAP. În caz de accident, aceasta se poate ridica 65 mm în numai 40 de mili­secunde, amor­ti­zând astfel im­pac­tul cu imprudentul pieton.

 

Habitaclu în lemn şi piele

Interiorul lui C6 impresionează la fel de mult ca şi designul exterior al maşinii. Modelul testat a avut scaune îmbrăcate în piele de calitate excelentă, iar portierele şi bordul erau învelite pe alocuri într-o esenţă de lemn care contrastează plăcut cu tehnologia mileniului 3 de care se bucură instrumentele şoferului. Printre acestea trebuie numărate afişajul vitezei pe parbriz (sistem Head-up display), senzorii de avertizare a schimbării accidentale a benzii de circulaţie şi sistemul audio JBL. Bineînţeles, C6 beneficiază de sistem de navigaţie, car-kit cu bluetooth, iar scaunul şoferului poate fi ajustat în multiple moduri. Cât despre ţinuta la mers, trebuie spus că maşina a fost testată numai prin Bucureşti, în condiţii de iarnă. Oricum, C6 este dotat din fabricaţie cu un deflector de aer plasat pe portbagaj, care se ridică la viteze de peste 125 km/h, cu scopul asigurării unei stabilităţi cât mai bune.

 

Date tehnice - Citroën C6 2 Pallas 2.2 HDI

Cilindree: 2.179 cmc

Putere: 173 CP (125 kw)

Cuplu maxim: 370 Nm

Transmisie: manuală, în şase trepte

Viteză maximă: 216 Km/h

Consum mixt: 6.6 l

Preţ DDP: 43.185 euro

×
Subiecte în articol: auto