x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Citroën C 2

de Sebastian S. Eduard    |    16 Apr 2009   •   00:00
Citroën C 2
Sursa foto: /

Pentru doamnele de la oraş... ceva Chic



Nu pot să nu-mi aduc aminte de 2CV, maşinuţa-icon a celor de la Citroën, "călărită" de măicuţe-cascadoare în seria "Jandarmul". Ce-i drept, C2 de astăzi nu este descendentul direct al lui 2CV, dar ceva-ceva din spiritul francez al acelor ani tot are.

C2 este o maşinuţă din clasa supermini extrem de practică. Este genul de auto în care nu-ţi dai seama ce poate până nu încerci să vezi "cât intră". (fenomen întâlnit, de exemplu, şi la Fiat Panda).

C2 se dovedeşte extrem de manevrabil şi chiar sportiv. Drept dovadă, cei 110 cai testaţi reuşesc să te convingă pentru a face câteva depăşiri artistice. Cutia automată SensoDrive nu este însă una discretă, iar schimbările de viteză aduc cu sine câteva "poticneli" cu care te obişnuieşti cu greu. Este un preţ pe care cel mai adesea doamnele vor fi pregătite să-l plătească, pentru a câştiga mai multă libertate de mişcare. Oricum, pentru cârcotaşi există şi posibilitatea trecerii pe modulul sport, unde, cu ajutorul pedalelor de sub volan, faci cam ce vrei.

Motorizările
În România, C2 vine cu trei motorizări: 75 CP 1.4i, 110 CP 1.6i 16V şi 125 CP 1.6i 16V. Motorul 110 CP 1.6i 16V poate fi asociat la cutia automată SensoDrive. Măsurile de siguranţă includ ABS, asistenţa la frânare în caz de urgenţă, până la 6 airbaguri frontale, laterale şi cortina, ESP (in standard). Mai mult, C2 a obţinut la testele de impact EuroNCAP - 4 stele şi 29 de puncte.

Noi am testat


 Motorizare:                  1,6i/ SensoDrive
 Acceleraţie 0-100 km:   11,7 s
 Viteza maximă:            195 km/h
 Consum:                      8,3/5,2/6,3 l


NEWS

4820-89522-36_38tv2copy.jpg

INSIGNIA, ÎN ROMĂNIA. Maşina anului 2009 în Europa, Opel Insignia, a fost lansată local şi în România. Urmaşa Opelului Vectra, care a primit până acum nu mai puţin de 14 premii internaţionale, a făcut o excelentă impresie celor prezenţi, atât prin tehnologiile inovatoare, cât şi prin designul impecabil. Insignia este o maşină rafinată, în care stilul elegant şi sportiv totodată se îmbină cu o ţinută de drum excelentă şi motorizări diverse, care variază între 1.6 Twinport Ecotec 115 CP şi 2.8 V6 Turbo Ecotec 260 CP, iar cele pe motorină de la 2.0 CDTI Ecotec 110CP la 2.0 CDTI Ecotec 190 CP (ultima variantă va fi disponibilă abia din vară). Preţul de pornire este de 19.150 de euro cu TVA.

PREMIU. 59 de ziarişti din 25 de ţări au acordat, în cadrul Salonului Auto de la New York, premiul pentru cel mai bun design modelului Fiat 500. Juriul a considerat că titulatura de "icon", mult prea folosită în industria auto, defineşte cu adevărat maşina lansată pentru prima oară pe piaţă în 1957, poziţionând-o astfel în faţa tuturor celor 50 de modele competitoare. Tom Matano, directorul Şcolii de Design Industrial din cadrul Academiei de Artă din San Francisco, consideră că "stilul Fiat 500 este unul foarte emoţional, original şi cu adevărat de impact, într-o lume a maşinilor dominate de caracteristici reci şi de un design foarte rigid".

×
Subiecte în articol: auto