x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Countryman, revoluţia MINI

Countryman, revoluţia MINI

de Dragos Stoica    |    11 Feb 2011   •   18:01
Countryman, revoluţia MINI

151482-mini-cooper-s-countryman-big-3100x2067.jpgCine şi-ar fi imaginat acum câţiva ani un model MINI cu patru uşi? Probabil că nimeni, deşi un semn discret a existat, cu Clubman pe post de avangardă, care a adus în premieră o a treia portieră cu deschidere inversă pe partea dreaptă. În orice caz, Cooper S Countryman este cu totul altceva decât a obişnuit MINI să dezvăluie până la apariţia sa. Acum nu mai vorbim despre „bomba” care se strecura ca o nălucă prin hăţişurile traficului urban, ci deja despre un SUV miniatural. Sau, poate mai bine spus, despre un crossover, cu tracţiune 4x4 integrală.

Dimensiunile sale vorbesc singure. Este cel mai mare model MINI construit vreodată, având o lungime de peste patru metri (4.110 mm). Estetic, maşina păstrează foarte bine, chiar dacă nu intact, spiritul mărcii. Pur şi simplu, pare un MINI care a crescut, s-a dezvoltat şi acum a ajuns la maturitate, dar liniile sunt aceleaşi şi este imposibil să-i în­curci „ADN-ul”. Supradimensionate faţă de modelul de origine, trăsăturile lui Countryman rămân însă la fel de atră­gă­toare. Maşina place, este remarcată ins­tan­taneu, iar lumea întoarce capul. Aşa cum se întâmplă de fapt cu mai toate MINI-urile. Este totuşi un pic mai agresivă, mai fioroasă, senzaţie generată de­o­potrivă de grila frontală mare şi de aerul de robusteţe pe care îl respiră.

Nici la interior nu sunt diferenţe fundamentale faţă de un MINI obişnuit. De data aceasta însă, constructorul a imprimat o puternică notă de versati­litate. De exemplu, locurile din spate pot fi patru sau cinci, în funcţie de opţiunea clientului.

În mod normal, Countryman vine cu patru locuri în habitaclu, inclusiv pasagerii din spate primind aceleaşi reglaje manuale ca şi cei din faţă. Tot aici apare şi altă noutate, respectiv sistemul MINI Central Rail, practic un ax longitudinal amplasat între cele două scaune, care permite montarea unor dispozitive de depozitare variate. Bordul are aceeaşi dispunere ca la original: turo­metrul în faţa şoferului, în timp ce vitezometrul uriaş se află amplasat tot deasupra consolei centrale. Ca inovaţii tehnologice, maşina propune o soluţie de conectare la internet denumită MINI Connected, ce permite folosirea unei serii de aplicaţii speciale în maşină, precum Web Radio, comunicare cu Twitter sau livrare de ştiri printr-un reader RSS. În fine, capacitatea portbagajului suna cumva neverosimil pentru un model MINI: 350 de litri în mod normal sau 1.170 litri, cu scaunele rabatate.

Countryman este disponibil în cinci variante de motorizare, trei pe benzină şi două diesel. Versiunea Cooper S avută la test a fost dotată cu motorul de 1.6 litri şi 184 CP, care a beneficiat de o transmisie manuală în şase trepte şi de tracţiunea integrală ALL4. Chiar dacă nu mai există senzaţia de explozie tipică unui kart pentru şosea cum este MINI-ul clasic, Countryman păstrează riguros câteva dintre atributele originalului. Se poate conduce foarte sportiv, se simte bine cuplul de 240 Nm disponibil de la 1.600 de rotaţii, direcţia este precisă şi se întăreşte perfect la viteze mari, în timp ce stabilitatea rămâne un atu, graţie şi sistemului DSC cu care vine în standard. Consumul mixt realizat în test a fost puţin sub 10 l/100 de kilometri parcurşi.

Comparativ cu cifra avansată în fişa tehnică, de 6,7 l/100 km, diferenţa este mare, dar trebuie spus că maşina a fost încărcată, iar reprizele de alergat destul de numeroase. MINI Cooper S Countryman are o acceleraţie 0-100 km în 7,9 secunde, în timp ce viteza maximă este apreciată la 210 km/h. Cu un preţ total de 35.959 de euro (TVA inclusă), maşina nu este însă una ieftină. Ca atare, se adresează unui anumit segment de clienţi, dar trebuie spus că o face cu stil.

×
Subiecte în articol: auto&moto