x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Cum va evolua segmentul de retail oportunităţi de dezvoltare comercială

Cum va evolua segmentul de retail oportunităţi de dezvoltare comercială

17 Mai 2007   •   00:00

cum va evolua segmentul de retail oportunităţi de dezvoltare comercială

O analiză recentă, referitoare la dinamica imediată a segmentului de retail, efectuată de compania Colliers International, arată că şapte oraşe reprezintă aproape 70% din stocul total de centre comerciale care vor fi livrate in afara Bucureştiului in perioada 2007-2009. Este vorba despre: Cluj-Napoca, Constanţa, Braşov, Craiova, Galaţi, Timişoara şi Iaşi, avănd o populaţie de aproape 300.000 de locuitori fiecare.

Cluj-Napoca va inregistra cea mai mare creştere. Dacă astăzi nu există nici un centru comercial modern in oraş, pănă in 2009 vor fi livrate cinci astfel de dezvoltări comerciale, totalizănd 200.000 mp de suprafaţă inchiriabilă, ceea ce inseamnă peste 17% din stocul total de centre comerciale din Romănia in 2009, exceptănd Bucureştiul. Suprafaţa inchiriabilă va creşte de şapte ori pănă la sfărşitul lui 2009, cănd va depăşi 750.000 mp.

ORAŞE CU PROFIL TURISTIC

Alte două oraşe se vor dezvolta foarte bine pe acest segment, respectiv: Constanţa şi Braşov. Ambele oraşe cu profil predominant turistic aduc in prim-plan tipul de consumator dornic să descopere noi soluţii pentru shopping şi distracţie. Constanţa se pregăteşte să mai primească incă două proiecte pănă la sfărşitul anului. Căt despre Braşov, acesta nu are la acest moment nici un centru comercial care să depăşească 10.000 mp suprafaţă inchiriabilă. Potenţialul comercial al Braşovului a fost pănă acum testat doar de căteva dezvoltări mici şi medii, urmănd ca incepănd cu anul 2009 aici să se deschidă primele proiecte de dimensiuni medii-mari. Noi jucători abia intraţi pe piaţă au ales locaţii in Braşov pentru primele lor proiecte comerciale in Romănia. Este şi cazul companiei spaniole Riofisa, care va dezvolta un proiect de 50.000 mp (suprafaţă inchiriabilă) in apropierea noului centru al oraşului.

Planurile celor de la Riofisa pentru Romănia includ şi Timişoara. Pănă in 2009, stocul total al oraşului va reprezenta 8% din totalul centrelor comerciale livrate in ţară.

Iaşiul are avantajul de a fi primul oraş după Bucureşti in care s-a deschis un centru comercial de tip mall. Dezvoltatorii sunt incă atraşi de oraş şi se aşteaptă ca acesta să işi dubleze stocul existent de spaţii comerciale pănă in 2008.

Două alte oraşe intrevăd mari oportunităţi de dezvoltare comercială, Craiova şi Galaţi. Principalul avantaj in cazul lor este numărul mare de locuitori, 300.000, cu o putere de cumpărare bună şi interes pentru noile oferte comerciale. De pildă, după deschiderea care a avut loc in această primăvară in Piteşti, Euromall işi continuă expansiunea in ţară şi intenţionează să deschidă alte două centre comerciale de aproximativ 25.000 mp, anul viitor in Galaţi, şi apoi şi in Craiova.

Piaţa de retail din Romănia se tot completează de la an la an aducănd in

prim-planul opiniei publice din ce in ce mai multe proiecte. Dacă pănă in urmă cu doi ani dezvoltatorii s-au concentrat doar pe piaţa din Bucureşti, interesul pentru alte oraşe a crescut şi noi proiecte de centre comerciale au fost anunţate

in toată ţara

×
Subiecte în articol: pană comerciale