x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Drive-test / Mitsubishi Pajero, spargatorul de gheata

Drive-test / Mitsubishi Pajero, spargatorul de gheata

de Dragos Stoica    |    07 Mai 2006   •   00:00
Drive-test / Mitsubishi Pajero, spargatorul de gheata

Sa urci cu masina la cota 2.000 pe vechiul drum de la Cuibul Dorului poate parea o fantezie. Cu tractiune integrala insa, fantezia se transforma in realitate.

Legenda spune ca, in urma cu mai bine de doua decenii, un Trabant a ajuns pana la cabana Caraiman. Pe propriile sale roti, actionate de propriul sau motor. Daca n-ai vazut cum arata atunci forestierul care urca in Platoul Bucegilor din drumul national Sinaia - Targoviste, acum ti s-ar parea pur si simplu fictiune numai si ideea ca o masina de mic litraj, cu tractiune si forta aproximative, poate atinge varful muntilor intr-un banal voiaj de agrement.

TEHNOLOGIE. N-am incercat sa demolam legenda luandu-ne la tranta cu muntele la volanul unui Trabant, ci am apelat la Mitsubishi Pajero. Si bine am facut, pentru ca surprizele rezervate de vechiul drum care trece pe langa cabana Cuibul Dorului n-au lipsit deloc. Pe o vreme superba, din Bucuresti am plecat folosind doar puntea din spate pentru asigurarea tractiunii, pentru ca la intrarea pe forestier sa apelam la toate cele patru roti pentru a incepe urcusul. Cutia automata secventiala, 5+1 trepte, are patru niveluri de folosire a tractiunii, in functie de conditiile de rulare. Daca in regim de autostrada uscata se recomanda, din considerente inclusiv economice, sa folosesti doar puntea din spate, pe drum forestier uscat intri in prima faza, in timp ce al treilea prag asigura aderenta pe o suprafata uda. Iar ultimul nivel al tractiunii 4X4 se refera exclusiv la drum mocirlos sau plin de zapada.

USURINTA. Dupa primii doi kilometri prin padure, verdictul vine de la sine. Sigur, poate rula cu usurinta in oras, unde un sofer indemanatic se poate strecura fara probleme daca beneficiaza de demarajul foarte bun pentru acest segment, se asaza calm si placut pe sosea sau autostrada, dar masura valorii si-o da in mijlocul naturii. Cuplul este remarcabil, Pajero neavand nici o dificultate in a escalada pante accentuate la turatii reduse, pe care alte masini le folosesc mai degraba pentru a se misca de pe loc pe o suprafata plana.

DATE TEHNICE

Mitsubishi Pajero 3,2 DI-D A/T

  • Combustibil: motorina
  • Motor: 3.200 cmc
  • Cilindri: 4 in linie
  • Putere: 160 CP
  • 0-100 km/h: 13,8 secunde
  • Viteza maxima: 170 km/h
  • Cuplu maxim: 373 Nm/ 2.000 rot/min
  • Consum mixt: 10,5 litri/ 100 km
  • ×
    Subiecte în articol: auto