x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Hyundai ix35, SUV deghizat

Hyundai ix35, SUV deghizat

de Dragos Stoica    |    22 Mai 2010   •   00:00
Hyundai ix35, SUV deghizat

Menit să-l înlocuiască pe Tucson, model care s-a bucurat de real succes în România, Hyundai ix35 este poziţionat de constructor drept un crossover.



Văzut însă în realitate şi apoi condus, ix35 nu se mai poate ascunde după clasificări care ţin din ce în ce mai mult de strategii de marketing. Este un SUV în adevăratul sens al cuvântului, iar apariţia sa îmbogăţeşte semnificativ un segment important al pieţei auto.

Dimensiunile de care se bucură ix35 întăresc ideea că acesta joacă în aceeaşi ligă cu Dacia Duster, chiar dacă orice comparaţie legată de preţ este utopică. Faţă de Tucson, ix35 este o idee mai scund, dar are o lungime mai mare, ceea ce îl face imediat vizibil pe stradă. Designul, realizat la centrul specializat de la Russelheim, este o reuşită, deoarece respiră suficient de multă agresivitate, în pofida liniilor fluide. De asemenea, grila hexagonală a calandrului este o noutate în ceea ce propunea până acum Hyundai, iar efectul este real: ix35 arată bine şi reţine atenţia.

Interiorul se ridică şi el la standarde bune. Poziţia şoferului este înaltă, iar asta dă senzaţie de siguranţă, în timp ce pasagerii beneficiază de spaţiu fără pic de constrângeri. Bordul are un aspect dinamic, cu două cadrane clasice pentru turaţii şi viteză, acestea având înglobate şi afişajele digitale pentru combustibil şi lichid de răcire.

Comenzile specifice unui SUV, respectiv diferenţialul central blocabil şi sistemul de asistenţă la coborâre, sunt situate în stânga volanului, alături de butonul pentru activarea ESP. Totodată, volanul are înglobate funcţiile de cruise control şi comenzile pentru sistemul audio. Dacă finisările sunt fără greşeală, unele dintre materialele folosite nu se situează la acelaşi nivel. Fără să fie de slabă calitate, e limpede însă că puteau fi şi mai bune.

Ca dotări, ix35 vine cu o ofertă consistentă: aer condiţionat, şase airbaguri, computer de bord, cotieră, asistenţă la urcare şi coborâre, geamuri şi oglinzi electrice, proiectoare ceaţă, scaun şofer reglabil pe înălţime, sistem audio cu şase boxe compatibil MP3, cu mufe USB şi AUX.

Motorizările de care se bucură ix35 sunt patru, două pe benzină şi două dieseluri. Deocamdată însă, la vânzare există doar câte un propulsor pe fiecare combustibil, celelalte două fiind aşteptate în toamnă. Modelul testat a fost dotat cu motorul de 2.0 CRDI şi 186 CP, prevăzut cu o transmisie automată în şase trepte. Simbioza dintre herghelia de sub capotă şi şasiu este remarcabilă, iar rezultatul este că ix35 în această configuraţie s-a dovedit un SUV sprinten, voios şi cu ceva aptitudini pentru off-road.

Cuplul de 392 Nm disponibil de la 1.800 rpm este perfect adaptat, maşina depăşeşte uşor şi motorul se turează cu uşurinţă. Antifonarea putea fi făcută însă puţin mai bine, deoarece efortul depus nu rămâne indiferent urechilor celor aflaţi în habitaclu. Ca ţinută de drum, ix35 e o alegere corectă. În pofida vitezelor mai mari, ruliul a rămas la nivel acceptabil, iar suspensiile s-au comportat bine. Cât priveşte consumul, acesta s-a situat la puţin peste 8 l/100 km, valoare onorabilă pentru 300 de kilometri făcuţi pe drumuri naţionale, plus o repriză de off-road uşor.

În versiunea de echipare Luxury, ix35 vine în plus cu cheie inteligentă, cablu iPod, faruri cu funcţie "follow me", încălzire scaune faţă şi spate, climă automată, jante aliaj 18 inch, sistem navigaţie, cameră pentru mersul în marşarier şi tapiserie din piele. Preţul pentru modelul testat este de 29.750 de euro (TVA inclusă), acesta venind acum cu o garanţie pe cinci ani fără limită de kilometri, cinci ani de asistenţă rutieră şi cinci ani de verificări anuale.

×
Subiecte în articol: auto