x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Întâlnire de gradul trei cu noul Megane

Întâlnire de gradul trei cu noul Megane

de Dragos Stoica    |    21 Iun 2009   •   00:00
Întâlnire de gradul trei cu noul Megane

Ultima generaţie Renault Megane oferă două variante de caroserie, ambele de senzaţie. O versiune hatchback clasică în cinci uşi, dar şi un coupe care atrage instantaneu privirile tuturor.



Sosită în România în urmă cu două luni, cea de-a treia generaţie de Renault Megane are lipici la români. Lucru explicabil, de vreme ce coupe-ul, maşina despre care vom vorbi, este o adevărată realizare în domeniu, polarizând atenţia imediat ce o scoţi pe stradă.

AGRESIVITATE. Cu ocazia unui drum Bucureşti - Tulcea şi retur, aceasta a fost versiunea care a impresionat. Motivele sunt multiple şi încep, bineînţeles, cu aspectul exterior. Pe scurt, pe dinafară maşina e bombă: respiră un puternic caracter aerodinamic, având alura aproape perfectă a unei picături de apă în cădere. Grila frontală are o puternică tuşă agresivă, datorată în primul rând inserţiilor verticale din părţile laterale ale calandrului, farurile sunt alungite pe aripi, iar spatele este excelent pus în valoare pe aceleaşi linii ale unui coupe de senzaţie, graţie lunetei în unghiuri ascuţite şi hayonului mult mai înclinat. Ţinuta de drum este una excelentă. Modelul testat a fost dotat cu un diesel de 1,9 litri de 130 CP şi o transmisie manuală în şase trepte, cu reprize bine echilibrate. Cu un cuplu de 300 Nm de care dispui încă de la 1.750 rpm, te poţi descurca excelent, atât în condiţii urbane de trafic, cât şi dacă te găseşti acolo unde ai nevoie de ceva demaraj pentru efectuarea unei depăşiri. Altă bilă albă este reprezentată de direcţie, care, beneficiind de un şasiu sport şi suspensii adecvate, menţine cu uşurinţă maşina pe trasa corectă, chiar şi în cazul adoptării unui stil mai agresiv de condus, pe un drum virajat. Bineînţeles, există ABS şi ESP. Pentru că am pomenit de suspensii, trebuie spus că un drum ceva mai accidentat poate fi parcurs fără probleme pentru pasageri, denivelările fiind absorbite foarte bine. Este bine izolat fonic, poate doar pasagerii din spate putând auzi un zgomot ceva mai puternic, din cauza eleronului montat pe hayon. Calitatea materialelor a fost îmbunătăţită faţă de predecesoare, materialele fiind similare cu cele existente pe Laguna. Spaţiile de depozitare au fost însă cam sacrificate, cu preţul obţinerii unui confort mai mare pentru pasageri, iar rezultatul este că în spate pot lua loc fără probleme două persoane de dimensiuni normale. De-a lungul a peste 300 de kilometri, consumul s-a ridicat în jurul a 7,5 l/100 km în zona urbană şi maximum 6 în regim de drum naţional. Preţul de bază pentru coupe-ul testat pleacă de la 17.950 de euro, producătorul oferind doi ani de garanţie sau 100.000 de kilometri.

Cinci stele NCAP, cu punctaj maxim

La testele de specialitate, cea de-a treia generaţie Megane a scris istorie. EuroNCAP a acordat maximul de cinci stele noului model, cu 37 de puncte, adică maximum posibil, pentru siguranţa pasagerilor adulţi. Megane punctează şi la capitolul siguranţei copiilor, unde a luat patru stele din cinci. Comparativ cu alte modele concurente pe clasa compactelor, cea de-a treia generaţie Megane devansează la sectorul rezervat siguranţei modele precum Citroën C4, Ford Focus, Peugeot 308 şi Toyota Auris, care fiecare în momentul apariţiei sale a reprezentat vârf pe zona respectivă.

×
Subiecte în articol: auto