x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Isuzu D-MAX: Muşchi de samurai

Isuzu D-MAX: Muşchi de samurai

de Dragos Stoica    |    26 Iul 2009   •   00:00
Isuzu D-MAX: Muşchi de samurai

Isuzu D-MAX a fost lansat şi în România, anunţându-se un concurent interesant şi mai ieftin pentru Mitsubishi L200, Nissan Navara, Toyota Hilux şi Mazda BT-50.



Dacă vă interesează o maşină cu care să vă faceţi treaba la firmă, dar în acelaşi timp să puteţi şi să cutreieraţi munţii sau să vă duceţi la pescuit, inclusiv într-o zi ploioasă, aveţi de unde alege. Ulti­mul sosit în gama pick-up-urilor de talie este Isuzu D-MAX, care a fost adus în România în luna iunie, fiind deja disponibil la vânzare.

SIMPLU ŞI CINSTIT
Până la detalii, să spunem că maşina este disponibilă în trei versiuni de caroserie (simplă, extinsă şi dublă) şi beneficiază de două motorizări turbo diesel, 2,5 litri (136 CP) şi 3 litri (163 CP), pentru ultimul motor existând şi posibilitatea optării la o transmisie automată în patru trepte, ca alternativă la cutia ma­nuală în cinci rapoarte.

Maşina testată a fost echipată cu dieselul de 2,5 litri şi am avut parte şi de plăcerea sistemului 4WD, care este oferit în standard la acest nivel. Am constatat că "ultimul samurai" respectă codul onoarei cu aceeaşi rigurozitate ca şi înaintaşii săi, deoarece am întâlnit un automobil care nu încearcă deloc să te mintă şi îţi deconspiră fără ascunzişuri atât calităţile, cât şi punctele slabe.

Pentru că vorbim despre o utilitară, coloana vertebrală, reprezentată de motor şi transmisie, s-a dovedit a fi punctul forte al lui D-MAX. Pe scurt şi pe bune, camioneta a punctat masiv la acest capitol. Rulată intens pe drumuri de munte accidentate precum Voineasa - Obârşia Lotrului şi mai ales Transalpina, maşina s-a simţit în elementul său. Cuplul de 280 Nm, disponibil între 1.800 şi 3.400 rpm, este realmente excelent, asigurând tracţiune bună în diferite pante, abordate la limita inferioară a regimului de turaţie mai sus menţionat.

Tot în offroad, a impresionat garda înaltă la sol, diferenţialul cu autoblocare spate şi mai ales unghiul de curbură, care poate atinge 49 de grade. Acelaşi motor a impresionat şi prin consum, în offroad ridicându-se la ma­ximum 9,5 litri, în timp ce în regim de şosea media a stagnat cuminte la 8 litri.

La interior găsiţi spaţii multe de depozitat, echi­pa­rea Custom cuprinzând aer condiţionat, servodirecţie şi închidere centra­lizată. Totuşi, tot la interior este şi bila neagră. Pentru a ieşi la un preţ cât mai redus fa­ţă de concurenţa acerbă, D-MAX nu beneficiază de ma­teriale de calitate, plasticul folosit fiind unul de du­zină, precum nici de cine ştie inventivitate la designul bordului. Totuşi, dacă doriţi maşina pentru ceea ce ştie şi poate să facă, preţul de 25.585 de euro (TVA inclusă) este atractiv, sub ceea ce oferă concurenţa, în timp ce performanţele sunt cel puţin egale. 

×
Subiecte în articol: auto