x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Kia Venga, spaţiu la preţ de austeritate

Kia Venga, spaţiu la preţ de austeritate

de Dragos Stoica    |    14 Aug 2010   •   00:00
Kia Venga, spaţiu la preţ de austeritate
Sursa foto: Karina Knapek/Jurnalul Naţional

Atenţie la ce se întâmplă în jur! Coreenii au lansat un monovolum de clasă compactă menit să concureze cu Citröen C3 Picasso şi cu Nissan Note. Cum preţurile sunt cam la fel, amatorii de maşini de familie au acum de unde alege. În ceea ce o priveşte pe Venga, principalul său atu constă în confortul oferit pasagerilor la interior.

Vă mai amintiţi modelele Kia din anii '90? Dacă da, înseamnă că sunteţi cu adevărat pasionat de maşini, iar dacă nu, este scuzabil. Erau banale, anoste şi în general impresia pe care o lăsau era una ieftină. Priviţi apoi poze cu ceea ce înseamnă Kia în ultimii trei-patru ani, cum arată Kia Cee'd şi Pro Cee'd, noile Sorento şi Sportage, şi astfel veţi avea imaginea unei evoluţii constante. Una dintre explicaţii o constituie desigur cooptarea celebrului Peter Schreyer în cadrul corpului de design Kia, care, după ce a lăsat posterităţii modele precum prima generaţie Audi TT şi noul VW Beetle, a acceptat de ceva vreme provocarea coreeană. Ultima sa tuşă materializată pe patru roţi este Kia Venga, un monovolum proiectat în Germania, la Centrul de Dezvoltare de la Russelheim.

Modelul testat a fost echipat cu un motor diesel 1.4 DSL High, care scoate 90 CP la 4.000 rpm şi are un cuplu maxim de 220 Nm, disponibili de la 1.750 rpm. Dacă vi se pare mică puterea, vă înşelaţi. Cuplul este excelent pentru un motor de asemenea capacitate, iar combinaţia cu transmisia manuală în şase trepte, etajate ideal, fac ca Venga în această configuraţie să se ducă lansat până pe la 125 km/h, chiar şi în condiţiile în care în maşină s-au găsit patru pasageri adulţi. Forţată peste această viteză, Venga 1.4 DSL începe să tuşească. Mai urcă puţin, dar e limpede că face efort peste parametrii pe care îi urmăreşte.

De altfel, un indiciu limpede în acest sens îl dă şi confortul fonic, deoarece, după 3.500 rpm, zgomotul motorului devine sâcâitor. Această turaţie este însă suficientă pentru un mod de exploatare îndeajuns de înfipt, fără să uităm, desigur, că vorbim despre un monovolum. Teoretic, viteza maximă avansată de constructor este de 167 km/h pentru această versiune. Pe şosea, maşina stă bine: e stabilă, iar curbele sunt abordate în siguranţă. În versiunea de echipare Motion, Venga a fost dotată cu jante din aliaj de 17 inch, cu anvelope cu talon îngust. Pe un traseu de 220 de kilometri, consumul mixt s-a ridicat la 5,6 litri.

O valoare excelentă, care, în condiţiile în care rezervorul are 48 de litri, îi conferă lui Venga o autonomie extraordinară, în jur de 850 de kilometri. Mai mult, opţional există şi un sistem Stop&Go, care reduce sensibil consumul. Am lăsat la urmă interiorul, deoarece aici este principala individualitate a maşinii. Deşi poate părea fantastic, inspiraţia designului său a venit de la mobila Minotti Living, intenţia constructorului fiind aceea de a sugera un melanj între stilul italian şi valori orientale. Chiar dacă poziţia şoferului nu este foarte ridicată, spaţiul pasagerilor este la superlativ, în special la nivelul genunchilor. Există numeroase spaţii de depozitare (în fine, se pare că majoritatea producătorilor auto au înţeles cât de mult contează acestea pentru clienţi!), două prize de 12 volţi, iar portbagajul are un volum standard de încărcare de 440 de litri, care se poate mări uşor la 570 prin recurgerea la compartimentul de sub podeaua dublă. Preţul pentru Venga 1.4 DSL MT High, echipare Motion, este de 14.719 euro (TVA inclusă), putând fi achiziţionat prin programul "Rabla" cu 12.068 euro.

Date tehnice
Kia Venga 1.4 DSL MT High
Cilindree: 1.396 cmc
Putere: 90 CP
Cuplu maxim: 220 Nm/1.750 - 4.000 rpm
Transmisie: cutie manuală, şase trepte
Viteză maximă: 167 km/h
Acceleraţie 0-100 km: 14,5 secunde
Consum mixt: 5,6 l/100 km
Preţ DDP: 14.719 euro


MINI revine în WRC din 2011!
5869-129140-mini_n_raliuri_big_3100x2303.jpgÎncepând cu anul viitor, MINI va participa la o serie de etape din Campionatul Mondial de Raliuri (WRC) şi va lua startul în întregul sezon cu începere din 2012, marca britanică intenţionând să participe mai mulţi ani consecutiv. Automobilul cu care MINI îşi va face reintrarea la "masa bogaţilor" din motorsport este Countryman WRC, dezvoltat de Prodrive pornind de la modelul de serie care îşi va face debutul pe piaţă peste o lună, în septembrie. Propulsorul care va fi folosit este motorul de 1.6 litri, cu supraalimentare şi patru cilindri, creat de BMW Motorsport. Automobilul este omologat în conformitate cu noul regulament Super2000 pus în vigoare de FIA, care prevede utilizarea unor motoare turbo cu capacitatea de 1.600 cmc şi tracţiune integrală, combinate cu o utilizare extinsă a tehnologiilor din producţia de serie. Primul test pentru MINI Countryman WRC, care va fi disponibil şi pentru echipele private, este planificat a avea loc în toamna anului acesta, detaliile fiind deocamdată necunoscute.

În anii '60, MINI Cooper S (foto) a creat senzaţie prin victoriile reuşite în Raliul Monte Carlo, de departe cea mai prestigioasă competiţie din această disciplină. De asemenea, compania şi-a trecut în cont mai multe victorii în Campionatul European. După ce a demonstrat deja caracterul sportiv al modelelor sale prin MINI CHALLENGE - competiţie organizată în mai multe ţări -, marca britanică îşi face acum simţită prezenţa în motorsport la un nou nivel prin angajarea în Campionatul Mondial de Raliuri. Rămâne de văzut dacă este doar o decizie de marketing sau MINI chiar se poate întoarce la strălucirea din raliurile de acum jumătate de secol. Pentru că strălucirea maşinii de stradă n-a dispărut niciodată.

×
Subiecte în articol: auto