x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Lancer frate!

de Sebastian S. Eduard    |    19 Dec 2008   •   00:00

Un Mitsubishi al naibii de evoluat, pentru băiatul rău din tine.



Maşina asta arată ca şi cum ar fi ieşit direct din cel mai tare simulator de curse. Ca şi când ar fi venit zâna celor patru roţi (mi-o şi închipui, cu un tul roz peste o salopetă mulată, plină de pete, deschisă până la buric) şi ar fi transpus în realitate ceea ce nişte puşti doar desenaseră şi programaseră pentru jocul lor. Culmea este că se şi conduce la fel.

RALIU. Doamnelor (dar mai ales domnilor) vă prezentăm Mitsubishi Lancer Evolution. Nu mai puţin de 295 de cai putere, realizaţi în buna tradiţie a curselor de raliu, băgaţi într-o siluetă ce te face să te învârţi în jurul ei  cu excitaţia unui puşti de patru ani care tocmai îşi descoperă sub brad cadourile de la Moş Crăciun. Nu poţi exclama decât atât: "Laser, frate". Sau, mă rog, cu modificarea de rigoare: ":Lancer, frate".
O maşină dură şi agresivă, care scoate din tine tot ce e mai "rău". Poate că ai fost tocilar în şcoală sau poate că încă mai ai ochelari-fund-de-borcan: maşinuţa asta te va da pe spate şi va scoate din tine "băiatul rău". Nu-i de mirare că vei conduce prin Bucureşti ca un apucat, că vei încerca să prinzi suta între semafoare, că vei seta cutia automată pe sport numai pentru a auzi cum se manifestă motorul şi schimbă la 4.500 rot./ minut. În acest caz consumul se va duce-n bălării, departe de ce scrie în carte, dar acest lucru este absolut i-re-le-vant.
Încă un lucru de remarcat: cutia automată. La început am strâmbat din nas? Cum adică o cutie automată pe o maşină sport? Ei bine, da. Uitaţi tot ceea ce ştiaţi despre cutiile automate pentru că Twin Clutch SST – transmisia cu dublu ambreiaj şi mod de schimbare sport îmbina economia şi distracţia oferită de o transmisie manuală cu calităţile uneia automate.

Noi am testat
Motorizare: 2.0 T TC-SST/295 CP
Cutie: automată
Viteză maximă:254 km/h
Acceleraţie: 8,5/13,9/10,5    


News

NOUL AYGO 2009. Săptămâna trecută, la Bologna, Toyota Motor Europe a dezvăluit noul Aygo. Un look fresh şi performanţe tehnice maximizate. Sfidând stereotipurile conform cărora clasa "mini" înseamnă doar practic şi economic, design-ul dinamic redefineşte ideea de "mic", într-o variantă pe care şi soferii din România o vor putea descoperi în showroom-urile Toyota începând cu luna ianuarie 2009. Restilizărilor de exterior şi interior li se adaugă o tehnologie nouă – Toyota Optimal Drive – pentru un condus mai economic şi ecologic.

CADE ŞI RUSIA. Vânzările de automobile străine din Rusia au scăzut în noiembrie cu 15%, marcând primul declin din ultimii patru ani, potrivit unui raport lunar al Asociaţiei Companiilor Europene din Federaţia Rusă. Astfel, în Rusia au fost comercializate, în noiembrie, 136.554 de automobile străine, comparativ cu 160.411 unităţi în aceeaşi perioadă a anului 2007, scăderea reflectând condiţiile dificile de pe toate segmentele de piaţă. Printre companiile care au înregistrat scăderi importante ale vânzărilor în noiembrie se numără Renault (-32%), Porsche (-58%), Chrysler (-18%) şi GM Group (-12%).

NORME DE POLUARE. Europenii au ajuns la un acord pentru a obliga constructorii de automobile să reducă emisiile de dioxid de carbon ale maşinilor lor noi începând din 2012, cu penalităţi pentru contravenienţi. Acest compromis  face parte din eforturile UE pentru a lupta contra încălzirii climatice. Acordul prevede eşalonarea în timp a efortului cerut constructorilor pentru a reduce emisiile lor de CO2 la 130 de grame pe kilometru pentru perioada 2012-2015. Mai mult, obiectivul pentru 2020 este fixat la 95 grame/km.

×
Subiecte în articol: auto