x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Leul din Sochaux

Leul din Sochaux

21 Dec 2007   •   00:00

407 Premium: o felină extrem de agresivă. "O dăm pe mă-ta şi ne luăm maşina asta", a spus tatăl unui coleg din Buzău. Din motive de sarmale, Moş Crăciun şi dormit pe preş nu dăm nume. Expresia insă a rămas. Doamnelor şi domnilor: Peugeot 407.

407 Premium: o felină extrem de agresivă. "O dăm pe mă-ta şi ne luăm maşina asta", a spus tatăl unui coleg din Buzău. Din motive de sarmale, Moş Crăciun şi dormit pe preş nu dăm nume. Expresia insă a rămas. Doamnelor şi domnilor: Peugeot 407.

Deşi nu este tocmai un model nou intrat pe piaţă, Peugeot 407 este incă o maşină după care intorci capul pe stradă. Pentru că pur şi simplu este frumoasă. Linia zveltă şi agresivă, partea din faţă supradimensionată te fac să te găndeşti la o maşină sport, deşi motorizările variază intre 110 CP şi 210 CP. Noi am testat un propulsor pe motorină (136 CP) şi ne-am declarat satisfăcuţi.

Concurenţă. Fără indoială, concurentul numărul 1 al Peugeot-ului 407 este Renault Laguna. O linie asemănătoare, o statură la fel de suplă, un gabarit identic... şi un comportament asemănător. Ceea ce te incăntă la 407 este că, in ciuda gabaritului, te simţi tentat "să-i dai talpă" chiar cănd eşti in traficul citadin. Leul răspunde cu promptitudine comenzilor şi te găseşti făcănd, cu mare plăcere, "sprinturi" intre două semafoare. Ajungi la 80, la 100, prinzi "coada" din urmă şi... frănă. ABS-ul intră repede in funcţiune, aşa că sprintul se opreşte in condiţii perfecte de siguranţă.

Desigur că 407 nu este făcut pentru aşa ceva (iar prima consecinţă este consumul, aşa că... atenţie) şi işi va arăta adevărata valoare pe o autostradă unde te vei simţi in siguranţă atăt la 130, căt şi la 170, dar şi la... dar mai bine să nu exagerăm. Limuzina se "lipeşte" de asfalt, se ghemuieşte, mărăie (nu foarte tare, pentru că este excelent insonorizată) şi... se aşterne la drum.

Date tehnice

Motorizare

2.0 HDI/ 136 CP

Cutie

manuală 6+1

Viteză maximă

208 km/h

Viaţa la bord

Ei bine, sunt şi chestii cu care nu suntem de acord. Bordul, de exemplu. Dacă la exterior, farmecul constă in linia zveltă şi in puţinătatea combinaţiilor, te-ai aştepta la un bord la fel de aerodinamic, de simplu şi modern. Greşit! Bordul e prea segmentat, sunt prea multe "bucă-ţele" care se străduiesc să se combine ca un puzzle şi să facă un tot, dar... nu prea reuşesc. Un plus, totuşi, pentru ergonomicitatea comenzilor şi pentru varietatea lor. 407 este o maşină accesorizată din plin, şi acest lucru nu este de neglijat.

×
Subiecte în articol: auto