x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept

Mazda 3

de Dragos Stoica    |    16 Dec 2011   •   21:00
Mazda 3

Succesul inregistrat de cea de-a doua generatie a lui Mazda3 a determinat constructorul japonez sa speculeze momentul. Dupa doi ani prolifici, mo­de­lul a fost usor redesenat, aparand de saptamana tre­cuta si pe soselele romanesti in noua infatisare. La exterior, modificarile nu sunt esentiale, dar exis­ta si, cel mai important, sunt vizibile. Partea frontala a intrat sub lupa designerilor, acestia operand facelift-ul prin introducerea unor proiectoare de ceata rotunde, dar mai ales prin grila noua, mai agre­siva si mai sportiva.

Si ba­ra din spate a fost regandita. Ca schimbarea sa fie cat mai elocventa, noua versiune Mazda3 a fost 'incaltata' cu jante noi, iar producatorii aduc acum o noua culoare in pa­leta cromatica. Denumit 'bronz tomnatic', vorbim de fapt de o nuanta de maro metalizata, foarte placuta ochiului. Inauntru, culoarea rosie a ca­dranelor de bord s-a transformat intr-o nuanta mult mai odihnitoare, pe alb.

De-a lungul unui drum Bucuresti – Poiana Bra­sov si retur, am testat varianta diesel a sedanului Mazda3, adica o motorizare 1.6 diesel si 116 CP, care este disponibila doar alaturi de o transmisie ma­nuala in sase trepte. Nota bene, cutia pastreaza ca­rac­teristicile anterioare: excelenta timonerie, curse scurte si exacte. Cuplul de 270 Nm incepe de la 1.750 de rotatii si s-a dovedit arhisuficient pentru orice regim dinamic. Masina se misca usor, acce­le­rea­za imediat, ai viata in depasiri, toate pe fondul unei silentiozitati neasteptate a dieselului de sub capota.

In fisa tehnica, consumul mixt al lui Mazda3 1.6 CD este avansat la 4,3 litri la suta de kilometri. In test, computerul de bord resetat la plecare ne-a indicat pana la Comarnic o valoare de 5,5 litri, care a urcat pe sectorul de serpentine pana la 6,3 litri. Ultima parte a drumului, cuprinsa intre Rasnov si Poiana, s-a facut in conditii de iarna, cu zapada si gheata pe carosabil. Inca de cand te asezi la volan, e limpede ca Mazda3 iti propune o tinuta de drum sportiva. Amortizoarele au fost recalibrate, vibratiile sunt destul de reduse, dar totusi caracterul de alergator este dominant. Ruliul pe viraje de abia se simte, iar directia lucreaza foarte precis. Ca tehnologie, exista sistem de avertizare daca ai pe cineva in unghiul mort, avertismentul facandu-se in oglinzile laterale, incalzire in scaune pe cinci niveluri, conexiune Bluetooth si climatizare cu reglare automata bi-zona.

Generatia din 2009 are cinci stele EuroNCAP, asa ca faceliftul a preluat ABS, EBD, asistenta la franare, TCS fli DSC in standard, plus sase airbaguri si pedalier deformabil la impact. Pentru modelul testat, Mazda3 sedan facelift 1.6 116CP CD116 TX, pretul este de 21.690 de euro (TVA inclusa), dar in prezent acesta poate fi achizitionat cu o reducere neta de 2.200 de euro, valabila pana la 31 decembrie.

Mazda3 sedan facelift 1.6 CD116 TX
Cilindree: 1.560 cmc
Putere: 116 CP/3.600 rpm
Cuplu maxim: 270 Nm/1.750 rpm
Transmisie: manuala, sase trepte
Acceleratie 0-100 km: 11 s
Viteza maxima: 188 km/h
Consum oficial: 4,3 l (mixt), 5,2 l (urban),
3,8 (extraurban)
Volum rezervor: 55 l
Volum portbagaj: 430 l

×
Subiecte în articol: auto&moto