x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Vechiul site Old site Arhiva Jurnalul Arhiva Jurnalul Mică, frumoasă şi nervoasă

Mică, frumoasă şi nervoasă

de Dragos Stoica    |    18 Oct 2009   •   00:00
Mică, frumoasă şi nervoasă

Alfa Romeo MiTo atrage privirile tuturor participanţilor la trafic. De la elevi de şcoală generală la pensionari, nimeni nu poate rezista tentaţiei de a face un exerciţiu de imaginaţie cu micuţa bombă italiană.



E genul de maşină pe care n-ai cum s-o uiţi, chiar dacă o vezi o singură dată. Pe scurt, Alfa Romeo MiTo ţi se imprimă instantaneu pe retină, ceea ce reprezintă unul dintre scopurile atinse de constructorul italian cu acest model.

A fost gândită ca un hatchback cât mai sportiv, care să respire un aer tineresc şi care să se comporte excelent pe şosea, practic descinzând din celebrul Alfa Romeo 8C Competizione. Despre senzaţia pe care o degajă, e suficient de spus că a fost maşina cea mai admirată pe care am condus-o prin Bucureşti. Atrage privirile ca un magnet, mai ales văzută frontal, unde grila triunghiulară păstrează linia clasică Alfa Romeo, iar cele două prize de aer de la nivelul spoilerului îi accentuează nota de agresivitate. În spate, cromul de la ţeava de eşapament şi din jurul stopurilor ajută la menţinerea aceleiaşi atitudini, iar jantele din aliaj de 17 sau de 18 inci completează perfect întregul de sportivitate. Nici interiorul nu face excepţie. Scaunele sunt tot sport, iar tapiseria are imprimat logo-ul firmei, efectul fiind excelent. Volanul este plin de comenzi, climatizarea este bi-zonă, există senzori de lumină şi ploaie, conexiune USB, în timp ce siguranţa a fost la rândul său unul dintre lucrurile avute în vedere. În standard, MiTo oferă şapte airbag-uri, ABS, EBD, precum şi un alt sistem care se asigură că nu apar fenomene de sub şi supravirare (CBC).

Alfa Romeo MiTo este disponibilă în trei variante pe benzină (1,4 litri - 78 CP, 1,6 litri - 120 şi 155 CP) şi două diesel-uri, 1,3 litri de 90 CP şi 1,6 de 120 CP. Maşina testată a fost dotată cu motorul supraalimentat pe benzină de 1,6 litri şi 155 CP, care, cu o transmisie manuală în şase trepte, oferă un cuplu de 230 Nm/3.000 rpm. O adevărată bombă pe patru roţi, mai ales dacă avem în vedere dimensiunile maşinii, aşa că în oraş te poţi bate cu oricine. Ca manevrabilitate, MiTo e superfâşneaţă, iar motorul te ajută din plin să slalomezi prin infernul traficului bucureştean, pentru ca, odată ieşit pe autostradă, să poţi rula cu mare uşurinţă şi siguranţă la viteze mari. MiTo se comportă însă cel mai bine pe un drum virajat. Dacă vreţi să trageţi puţin de ea, aveţi la îndemână şi un sistem care controlează anumite setări din comportamentul motorului, direcţiei, suspensiilor şi frânelor, denumit DNA, care oferă trei moduri de rulare: Dynamic, Normal şi All-Weather. Primul te ajută să trăieşti senzaţii amplificate la nivel sportiv, al doilea este modul standard de rulare, iar al treilea te menţine în limitele siguranţei indiferent de suprafaţa pe care rulezi. Deşi constructorul anunţă un consum de 8,5 litri în regim urban şi 5,3 afară, la modelul testat acesta s-a situat mai sus, rezultând o medie de aproximativ 10 l/100 km. Preţul de pornire pentru MiTo pleacă de la 13.790 de euro, dar poate ajunge până la 20.350 de euro, în funcţie de motorizare şi de nivelul de echipare.

×
Subiecte în articol: auto